آئین بزرگداشت روز آذری های مسلمان دنیا در اردبیل برگزار گردید

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، با حضور میهمانانی از کشورهای همجوار مراسم بزرگداشت روز آذری های مسلمان دنیا که به عنوان روزی به یادماندنی در تاریخ منطقه به شمار می رود، برگزار گردید.

آئین بزرگداشت روز آذری های مسلمان دنیا در اردبیل برگزار گردید

این آئین با حضور علاقه مندان، پژوهشگران، محققین، میهمانانی از کشور جمهوری آذربایجان و اقشار مختلف مردم شروع شد و توسط سخنرانان مراسم با پخش ویژه برنامه و کلیپ های مختلف زوایای این روز تاریخی تبیین گشت.

لازم به شرح است در آخرین ماه های حکومت کمونیستی شوروی در سال 1990 میلادی که زمینه های سقوط و زوال آن هویدا گشته بود بسیاری از مردم جمهوری آذربایجان به سوی مرزهای جمهوری اسلامی ایران سرازیر شدند.

در این مقطع زمانی با برداشته شدن موانع مرزی و با عبور از رودخانه ارس، باورهای عمیق موجود برای بازگشت به فرهنگ دینی و گذشته تاریخی به بالاترین حد ممکن خود رسید.

براین اساس روز 19 ژانویه به عنوان روز آذری های مسلمان جهان نامگذاری شده تا اجرای برنامه های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی و تاکید بر هویت اسلامی آذری های جهان و تبیین تعلق خاطر آنان به فرهنگ و هویت تاریخی از جمله مهمترین اهداف درنظر گرفته شده در چنین روزی باشد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 4068

به "آئین بزرگداشت روز آذری های مسلمان دنیا در اردبیل برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آئین بزرگداشت روز آذری های مسلمان دنیا در اردبیل برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید