آخرین بخش سهام دولتی هپکو به یکی از بانک های ملت، صادرات یا تجارت واگذار می گردد

به گزارش بلاگ پو، هیات دولت تصمیم گرفته برای تسویه بخشی از بدهی های خود به سیستم بانکی، سهام چند شرکت، از جمله هپکو را به یکی از بانک های ملت، صادرات یا تجارت واگذار کند.

آخرین بخش سهام دولتی هپکو به یکی از بانک های ملت، صادرات یا تجارت واگذار می گردد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، دولت باردیگر تصمیم گرفته است بخشی از بدهی خود را با فروش سهام شرکت های تحت نظر خود تسویه کند. در این میان به نظر می رسد آخرین بخش های سهام هپکو که در اختیار دولت بوده، به یکی از بانک های ملت، صادرات یا تجارت واگذار گردد.

این تصمیم در جلسه ای با حضور رئیس جمهور اتخاذ شده و براساس آن قرار است وزارت اقتصاد و دارایی 435 هزار میلیارد ریال از باقی مانده سهام دولت در شرکت های پالایش نفت تهران، تبریز، اصفهان، بندرعباس و شرکت های سرمایه گذاری ملی ایران، فراوری تجهیزات سنگین هپکو ایران ترانسفو را به این بانک ها واگذار کند.

این شرکت ها موظف هستند که معادل 145 هزار میلیارد ریال از بهای سهام مورد واگذاری را به نسبت میزان معین شده از سوی وزارت امور اقتصاد و دارایی، به صورت اقساط طی چهار قسط مساوی و بدون سود فروش اقساطی را به حساب سازمان هدفمندی یارانه ها واریز کند تا با تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشور صرف پرداخت مشمولین گردد.

نکته حائز اهمیت اینکه از 435 هزار میلیارد ریالی که قرار است دولت در این تهاتر به بانک ها اعطا کند، تنها 290 هزار میلیارد ریال بابت تأدیه بدهی دولت به این بانک ها است. همچنین پرداخت همه کارمزد و هزینه های نقل و انتقال سهام موضوع این تصویب نامه بر عهده انتقال گیرندگان خواهد بود و نقل و انتقال این سهام از پرداخت مالیات نقل و انتقال معاف است.

لازم به ذکر است، با توجه به واگذاری سهام هپکو در مراحل مختلف، کمتر از 10 درصد سهام این شرکت در اختیار دولت باقی مانده بود که باتوجه به بدهی سنگین این شرکت به بانک تجارت، احتمالا این مقدار سهام به عنوان تهاتر بخشی از بدهی های شرکت به این بانک، هزینه خواهد شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 40564

به "آخرین بخش سهام دولتی هپکو به یکی از بانک های ملت، صادرات یا تجارت واگذار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین بخش سهام دولتی هپکو به یکی از بانک های ملت، صادرات یا تجارت واگذار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید