آیا پلوتو واقعا سیاره است؟

به گزارش سفر به ترکیه، این در حالی است که ستاره شناسان و دانشمندان برتر دنیا مدت ها درباره ماهیت پلوتو با یکدیگر اختلاف داشتند. اما 13 سال قبل دانشمندان اعلام کردند پلوتو یک سیاره کوتوله است.

آیا پلوتو واقعا سیاره است؟

به گزارش، مدیر ناسا در یک مصاحبه منتشر نشده اعلام کرده به اعتقاد او پلوتو همچنان یک سیاره است و همین امر پس از یک دهه بحث و برآورد هایی درباره ماهیت آن به وجود آورده است.

جیم بریدنستاین مدیر ناسا معتقد است پلوتو یک سیاره است و اکنون پس از یک دهه دوباره بحث و برآورد جدید درباره ماهیت این شی آسمانی به وجود آورده است.

بریدنستاین در یک مصاحبه ضبط شده (که البته منتشر نشده) همچنان مصرانه معتقد است پلوتو را باید یک سیاره به حساب آورد.

مدیر ناسا هنگام بازدید از ساختمان مهندسی هوافضا در دانشگاه کلورادو بولدر می گوید: به نظر من پلوتو یک سیاره است. می توانید بنویسید که مدیر ناسا یک بار دیگر پلوتو را سیاره خاطرنشان کرد.

این در حالی است که ستاره شناسان و دانشمندان برتر دنیا مدت ها درباره ماهیت پلوتو با یکدیگر اختلاف داشتند. اما 13 سال قبل دانشمندان خاطرنشان کردند پلوتو یک سیاره کوتوله است.

در سال 2006 اتحادیه ستاره شناسی بین المللی تعریفی از یک سیاره ارائه کرد. طبق این تعریف سیاره باید مدار معین داشته باشد و به عبارت دیگر باید بزرگترین نیروی گرانشی در مدار خود باشد. این تعریف از سیاره سبب شد پلوتو از مجموع سیاره های منظومه شمسی حذف شود.

منبع : مهر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آیا پلوتو واقعا سیاره است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا پلوتو واقعا سیاره است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید