آیا کمپانی HMD جانشین شایسته ای برای برند نوکیا بوده است؟

به گزارش بلاگ پو، تقریباً دو سال قبل، شرکت HMD Global برند نوکیا را خریداری کرد و از آن موقع، تعداد زیادی گوشی های هوشمند تحت عنوان نوکیا، روانه بازار نموده است؛ از گوشی های پایین رده گرفته تا گوشی های پرچم دار. برخی از افراد شرکت HMD Global را صرفاً به عنوان صاحب امتیاز برند نوکیا در نظر می گیرند. ولی در این مطلب می خواهیم به دلایلی بپردازیم که نشان می دهد HMD در حقیقت جانشین شایسته ای برای نوکیا محسوب می گردد.

آیا کمپانی HMD جانشین شایسته ای برای برند نوکیا بوده است؟

استخدام تعداد زیادی از کارکنان نوکیا

یکی از مواردی که احتمالاً نمی دانید، این است که بسیاری از مدیران ارشد HMD Global از کارکنان نوکیا بوده اند. از بین آن ها مثلاً می توانیم به مدیرعامل فعلی HMD اشاره کنیم که یکی از مدیران ارشد نوکیا در اروپا بود و در بخش طراحی و دیگر قسمت ها هم تعداد زیادی از کارمندان سابق نوکیا حضور دارند. البته حضور چنین افرادی به خودی خود ضامن موفقیت نیست. با این وجود، چنین افرادی دلایل محبوبیت برند نوکیا را به خوبی درک می نمایند و می دانند که مصرف نمایندگان به دنبال چه چیزهایی هستند.

بهره گیری از اصول طراحی نوکیا

یکی از مهم ترین مشخصه های گوشی های نوکیا، بدنه های بادوام و جذاب آن ها بود و HMD هم در این زمینه عملکرد بسیار خوبی داشته است. چنین مشخصه ای حتی در گوشی های پایین رده این شرکت هم دیده می گردد. البته با توجه به اینکه تعداد زیادی از طراحان ارشد نوکیا در HMD مشغول به کار هستند، چنین موضوعی چندان هم تعجب آور نیست. این کمپانی همچنین دو گوشی نوستالژیک خود یعنی نوکیا 3310 و نوکیا 8110 را با طراحی های نسبتاً جدیدی عرضه نموده است. به نظر می رسد اگر خود شرکت نوکیا هم می خواست چنین گوشی هایی را امروزه عرضه کند، از همین طراحی ها بهره می برد.

ارائه تجربه کاربری عالی برای دوربین

یکی از مهم ترین مشخصه های گوشی های نوکیا لومیا، تجربه کاربری آن ها برای دوربین بود. در آن موقع، نوکیا همکاری خود را با کارل زایس شروع کرد تا بتواند از بهترین لنزها استفاده کند. همچنین این شرکت قبل از دیگر سازندگان، قابلیت هایی مانند فوکوس دوباره و سینماگراف را معرفی کرد.

اما یکی از مهم ترین قابلیت های نرم افزاری مربوط به دوربین، بهره گیری از حالت Pro Camera در گوشی های لومیا بود. قبل از اینکه اندروید پشتیبانی از چنین مواردی را شروع کند، کاربران این گوشی ها می توانستند مواردی مانند ISO و سرعت شاتر دوربین را به راحتی تغییر دهند. تمام این موارد، به صورت یک رابط کاربری چرخ مانند در اختیار کاربر قرار می گرفت.

سال ها بعد، شرکت هایی مانند ال جی برای این قابلیت دوربین گوشی های خود، از رابط کاربری مشابهی استفاده کردند اما HMD Global از این هم فراتر رفت و سال گذشته تمام پتنت های مربوط به این رابط کاربری که در گوشی های لومیا استفاده می شد، خریداری کرد. حالا گوشی های HMD مجهز به لنزهای زایس، برای قابلیت Pro Camera، از همان رابط کاربری گوشی های قدیمی نوکیا بهره می برند.

چرا نوکیا دیگر دوربین 41 مگاپیکسلی فراوری نمی کند؟

تمرکز بر کیفیت ضبط صدا

برخی از گوشی های این کمپانی، مانند نوکیا 1520 و نوکیا 808، در زمینه ضبط صدا حرف زیادی برای گفتن داشتند. این موضوع به لطف تعبیه چند میکروفون باکیفیت در گوشی ها امکان پذیر شده بود. در همین زمینه، نوکیا 8 نشان می دهد که HMD Global این مشخصه گوشی های این شرکت را فراموش ننموده و به عنوان مثال، گوشی مذکور از 3 میکروفون بهره می برد که می تواند صدای اطراف گوشی را به خوبی دریافت کند. چنین مواردی به گوشی هایی مانند نوکیا 7 پلاس و نوکیا 8 سیروکو هم راه پیدا نموده است.

HMD دیگر می تواند چه کارهایی انجام دهد؟

کمپانی HMD Global می داند که مهم ترین ویژگی گوشی های نوکیا، دوربین و طراحی آن ها بوده است و به همین خاطر تمرکز زیادی بر روی این موضوع داشته است. اما برند نوکیا همچنان پتانسیل زیادی دارد که هنوز عملی نشده است. مثلا، باید به خرید برند Pureview اشاره کنیم که مدتی قبل توسط HMD انجام شد. این اقدام نشان می دهد به زودی باید انتظار عرضه گوشی هایی را داشته باشیم که در زمینه دوربین حرف های زیادی برای گفتن دارند.

همچنین امیدواریم به زودی شاهد عرضه گوشی هایی باشیم که در ساخت آن ها، از تمام نقاط قوت نوکیا و HMD استفاده شده باشد. کمپانی HMD با وجود اینکه در سال 2016 تأسیس شده، ولی در همین مدت محدود هم توانسته توجهات زیادی را جلب کند. امیدواریم اولین گوشی مجهز به دوربین پنج گانه که قرار است به زودی معرفی گردد، صرفاً یک گوشی پر زرق وبرق نباشد و در این زمینه از عملکرد قابل توجهی بهره ببرد.

آیا نوکیا به روزهای اوجش باز خواهد گشت؟

منبع: Android Authority

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 3199

به "آیا کمپانی HMD جانشین شایسته ای برای برند نوکیا بوده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا کمپانی HMD جانشین شایسته ای برای برند نوکیا بوده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید