ابتلای پاپ پیشین به زونا ، حال بندیکت شانزدهم خوب نیست

به گزارش بلاگ پو، بندیکت شانزدهم که مدتی پیش برای دیدن برادر بیمارش به آلمان سفر کرده بود، در بازگشت به ایتالیا به شدت بیمار و به زونا مبتلا شده است.

ابتلای پاپ پیشین به زونا ، حال بندیکت شانزدهم خوب نیست

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، بندیکت شانزدهم نخستین و تنها رهبر کاتولیک های دنیا در 600 سال اخیر است که پیش از مرگ از مقام خود کناره گیری کرد و جای خود را به پاپ فرانسیس داد. یک روزنامه آلمانی مدعی شد پیتر سیوالد، نویسنده آلمانی زندگینامه بندیکت 93 ساله روز شنبه با او واتیکان دیدار کرده و خبر بیماری اش را به رسانه ها داده است. هر چند سخنگوی واتیکان خاطرنشان کرد اوضاع سلامتی بندیکت چندان خطرناک نیست و اسقف اعظم گئورگ گنسواین که سال ها دستیار ارشد بندیکت بود، هنوز در این باره اظهار نظر نکرده است.

بر اساس آنچه سیوالد گفته، صدای پاپ پیشین به زحمت شنیده می شود و از این رو خبرهای پیشین درباره ضعف جسمانی و بیماری او درست به نظر می رسد. ابتلا به بیماری زونا چنان بندیکت را آزار می دهد که او مدتی است پروژه نگارش کتاب زندگینامه را کنار گذاشته و به سیوالد قول داده است اگر بهتر شود، پروژه را پیش می برد. او ماه ژوئن امسال نخستین بار پس از کناره گیری از مقام خود در 2013 اقامتگاهش را در واتیکان ترک کرد تا برای آخرین بار به دیدار برادر بزرگ ترش گئورگ در ایالت باواریا برود.

گئورگ و جوزف راتسینگر (نام اصلی بندیکت شانزدهم) با هم سه سال اختلاف سنی داشتند اما هر دو در 1951 کشیش شدند. آقای گئورگ روز اول ژوییه 2020 پس از دیدار با برادر کوچک ترش جوزف در 96 سالگی در زادگاهش آلمان از دنیا رفت. بندیکت شانزدهم که در 2005 به مقام رهبری کاتولیک های دنیا رسیده و جانشین ژان پل دوم شده بود، پس از فقط هشت سال تصمیم گرفت از مقام خود کناره بگیرد. هیچکس حتی نزدیک ترین دستیاران و یاران بندیکت هم از ماجرا خبر نداشتند و همه غافلگیر شدند.

هر چند او گفته بود به دلیل ناتوانی جسمی دیگر نمی خواهد پاپ و رهبر 1.3 میلیارد مسیحی کاتولیک باشد اما در آن زمان کلیسا با چند بحران بزرگ از جمله فساد گسترده اخلاقی، ماجراهای مالی و البته درز کردن اطلاعات و اسناد مهم و محرمانه دست به گریبان بود. در برابر 27 سال حکومت ژان پل دوم بر کلیسای کاتولیک، هشت سال حضور بندیکت شانزدهم در مقام پاپ بسیار کم به نظر می رسید. برخی مقام های ارشد کلیسای کاتولیک در سال های اخیر از اقدام های پاپ فرانسیس انتقاد کرده و بندیکت شانزدهم را پاپ اصلی دانسته اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 31295

به "ابتلای پاپ پیشین به زونا ، حال بندیکت شانزدهم خوب نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلای پاپ پیشین به زونا ، حال بندیکت شانزدهم خوب نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید