اتهامات رئیس آژانس جاسوسی کانادا علیه چین

به گزارش بلاگ پو، رئیس آژانس جاسوسی کانادا بر این باور است که چین یک تهدید راهبردی جدی علیه کانادا است.

اتهامات رئیس آژانس جاسوسی کانادا علیه چین

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، دیوید ویگنالت رئیس آژانس جاسوسی کانادا سه شنبه در اظهاراتی گفت: چین یک تهدید راهبردی جدی برای کانادا به شمار می رود، هم به وسیله کوشش هایش برای سرقت اطلاعات محرمانه و هم به وسیله ارعاب و ترساندن جامعه چینی.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش اظهارات مطرح شده از سوی مدیر سرویس اطلاعات امنیت کانادا دومین بار طی ماه های اخیر است که اوتاوا چین را یک تهدید ارزیابی و توصیف نموده است. چین و کانادا طی ماه های گذشته اختلافات دیپلماتیک و تجاری زیادی داشته اند.

مدیر آژانس جاسوسی کانادا در یک همایش آنلاین، اضافه نمود: فعالیت های خصمانه توسط بازیگران و فعالان دولتی که به دنبال دستیابی به اطلاعات محرمانه و حساس تجاری هستند، یک خطر عظیم و مهم برای سعادت و حاکمیت ملی کانادا به شمار می رود.

وی گفت: دولت چین در حال دنبال کردن یک راهبرد برای دستیابی به فزونی و مزیت سیاسی در همه زمینه هاست- مالی، فناوری، سیاسی و نظامی- و از همه قدرت دولتی اش برای اجرای این فعالیت ها استفاده می نماید، فعالیت هایی که یک تهدید مستقیم علیه امنیت و حاکمیت ملی کانادا است.

وی گفت: بخش های داروسازی و بهداشت و درمان، هوش مصنوعی، حساب کوانتوم، فناوری اقیانوس و بخش های هوا فضا با بیشترین تهدیدات از سوی هکرهای دولتی روبرو هستند.

چین بارها این ادعاها را رد نموده است.

رئیس آژانس جاسوسی کانادا همچنین تاکید نمود: چین از عملیات شکار روباه خود برای تهدید و ارعاب مخالفان سیاسی اش در کانادا استفاده می نماید.

این عملیات از سوی دولت چین برای پیدا کردن مقام ها و مدیران فاسدی است که همراه با دارایی های خودشان از چین فرار نموده اند.

سفارت چین در اوتاوا هنوز نسبت به اظهارات رئیس آژانس جاسوسی کانادا واکنش نشان نداده است.

نوامبر گذشته بود که آژانس جاسوسی کانادا برای نخستین بار اعلام نمود که برنامه های دولتی در چین، روسیه، ایران و کره شمالی، یک تهدید سایبری مهم و عظیم به شمار می رود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 45230

به "اتهامات رئیس آژانس جاسوسی کانادا علیه چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتهامات رئیس آژانس جاسوسی کانادا علیه چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید