اجرای طرح پنج شنبه های گردشگری بدون خودرو در تهران

به گزارش بلاگ پو، طرح پنج شنبه های گردشگری در تهران

خبر خوبی که برای تهرانی ها و همین طور کسانی که به تهران سفر می نمایند این است که قرار است طرح پنج شنبه های گردشگری در تهران با اتوبوس های رنگی در پایتخت اجرا گردد. در ایام تعطیلات نوروز برنامه ها و طرح های متنوعی برای اطلاع رسانی به مسافران و گردشگران راه اندازی شد که با توجه به استقبال و نتیجه مثبتی که حاصل شد قرار است همچنان و در طول سال هم ادامه پیدا کند. رئیس ستاد گردشگری تهران در مصاحبه ای که با خبرنگاران انجام داد در خصوص جزئیات این طرح توضیحاتی را ارائه کردند که در ادامه با هم می خوانیم. با خبرنگاران همراه باشید.

اجرای طرح پنج شنبه های گردشگری بدون خودرو در تهران

آقای مهدی سیف، رئیس ستاد گردشگری شهر تهران چند روز پیش در نشست خبری شرکت کرد و جزئیات طرح پنج شنبه های گردشگری در تهران را ارائه کرد. این نشست برای شرح و تشریح عملکرد ستاد گردشگری شهرداری تهران در ایام تعطیلات نوروز 98 برگزار شده بود و آقای سیف به ارائه آمار و گزارش های این مدت پرداخت. به گفته ایشان: میزان بازدید از تهران در نوروز 98 به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است. مطمئنا بخشی از این افزایش مربوط به اقدامات شهرداری تهران است.

رئیس ستاد گردشگری شهر تهران به این موضوع اشاره نمود که 11 کانتر استقبال از مسافران نوروزی در مبادی ورودی شهر اعم از مبادی ریلی، جاده ای و هوایی مستقر کردیم که اطلاعات مختلف راجع به جاذبه های گردشگری تهران را به مسافران ارائه می کردند.

آقای سیف گفت: علاوه بر این، در صد نقطه از شهر تهران نیز فضاهایی برای ارائه اطلاعات به شهروندان در نظر گرفتیم و برای نخستین بار خدمات مشاوره و هدایت گردشگری به وسیله شماره 137 به صورت رایگان به مسافران نوروزی ارائه شد. بر اساس آمار و گزارش ها 71 هزار نفر با سامانه 137 تماس گرفته اند و از خدمات هدایت و مشاوره گردشگران استفاده نموده اند. با توجه به استقبال گسترده، این طرح در طول سال نیز اجرا می گردد و محدود به ایام نوروز نخواهد بود. زیرا شهر تهران پتانسیل های بالایی برای گردشگری دارد و ضروری است که این فرصت ها به همه شناسانده گردد.

طرح اتوبوس های رنگی گردشگری

به گفته آقای سیف سال جاری برای نخستین بار طرح اتوبوس های گردشگری اجرا شد که در این طرح 4 دستگاه اتوبوس با سرفاصله 45 دقیقه از میدان تجریش حرکت می کردند و بعد از ورود به منطقه هفت تیر و فردوسی به میدان آزادی می رفتند و از آن جا به میدان ولیعصر بر می گشتند. رئیس ستاد گردشگری در این مورد گفت: این اتوبوس گردشگری در 12 ایستگاه توقف می کرد و با یاری راهنمای گردشگری که در این اتوبوس ها مستقر بود بناهای تاریخی و ارزشمند تهران به مردم معرفی می شد. خوشبختانه استقبال از این طرح بسیار خوب بود و بالغ بر 5 هزار نفر از این اتوبوس استفاده کردند.

آقای مهدی سیف با بیان این که در نظر داریم فعالیت اتوبوس های رنگی گردشگری را در روزهای آدینه ادامه دهیم اظهار کرد: بر طبق برنامه ریزی صورت گرفته فعالیت این اتوبوس ها در یک راستا دیگر در بخش مرکزی و تاریخی تهران اجرا می گردد و شهروندان و همین طور مسافرانی که به تهران می آیند می توانند برای تهران گردی در روزهای آدینه از این اتوبوس ها استفاده نمایند.

طرح پنج شنبه های گردشگری

ایشان در ادامه سخنانشان به طرح پرسه در شهر که برای نخستین بار در نوروز اجرا شد اشاره نمود و گفت: در این طرح 18 راستا گردشگری در نظر گرفته شد و راهنمایان گردشگری در این 18 نقطه مستقر بودند و با ارائه راهنمای و شرحات، گردشگران را هدایت می کردند. با توجه به این که 34 هزار نفر از این طرح استفاده کردند در نظر داریم با هماهنگی دفتر شهرداری تهران و پیرو سه شنبه های بدون خودرو، طرح پنج شنبه های گردشگری بدون خودرو را در تهران اجرا کنیم. به این ترتیب قصد داریم 18 راستا فعالیت شامل 80 مقصد گردشگری را در طرح پنج شنبه های گردشگری به مردم بشناسانیم.

آقای سیف در خصوص برنامه های ویژه ستاد گردشگری تهران برای شب های ماه مبارک رمضان هم شرح داد: برای این شب ها و در راستای حیات شبانه تهران در حال برنامه ریزی هستیم و امیدواریم بتوانیم این برنامه ها را هرچه سریع تر و تا پیش از فرا رسیدن ماه رمضان عملی کنیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: الی گشت
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6041

به "اجرای طرح پنج شنبه های گردشگری بدون خودرو در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح پنج شنبه های گردشگری بدون خودرو در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید