ارتباط آلودگی هوا با افزایش خطر زوال عقل

به گزارش بلاگ پو، کارشناسان هشدار دادند: آلودگی هوا در فضاهای شهری با افزایش خطر ابتلا به زوال عقل مرتبط است.

ارتباط آلودگی هوا با افزایش خطر زوال عقل

به گزارش خبرنگاران، نتایج یک آنالیز نشان می دهد که آلودگی هوا در مناطق شهری که بیشتر از وسایل نقلیه ناشی می گردد با خطر فزانیده زوال عقل مرتبط است.

در سراسر دنیا حدود 7 درصد از افراد بالای 65 سال از بیماری آلزایمر یا نوعی دیگر از زوال عقل رنج می برند که این رقم در افراد بالای 85 سال به 40 درصد رسیده است. همچنین پیش بینی ها حاکی از آن است که تعداد مبتلایان به این بیماری در سراسر دنیا تا سال 2050 نزدیک به سه برابر افزایش یافته و سیستم سلامت عمومی را با چالش جدی درگیر می نماید.

متخصصان انگلیسی اظهار داشتند: اقدامات پیشگیرانه اولیه در برابر تمامی انواع زوال عقل به نگرانی عمده سلامت عمومی در سطح دنیا در دهه های پیش رو تبدیل گردیده است.

ترکیب های شیمیایی ناشی از مواد آلاینده ای همچون نیتروژن دی اکسید و دوده به دلیل اینکه خطر ابتلا به بیماری قلبی، سکته مغزی و مسائل تنفسی به ویژه آسم را افزایش می دهد، شناخته گردیده هستند. هرچند، تاثیر آنها بر خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و دیگر انواع زوال عقل به درستی مورد تایید قرار نگرفته است.

گروهی از محققان انگلیسی به منظور تایید این تاثیرگذاری به ارزیابی اطلاعات سلامت 131 هزار فرد 50 تا 79 ساله پرداختند. در شروع آنالیز ها در هیچ یک از این افراد علائم زوال عقل مشاهده نشد.

به گزارش ژاپن تودی، محققان به ارزیابی میزان قرار دریافت این افراد در معرض نیتروژن دی اکسید و ذرات کوچکتر از 2.5 میکرون پرداخته و وضعیت سلامت آنان را در یک دوره هفت ساله مورد آنالیز قرار دادند. در طول این دوره در نزدیک به 2200 بیمار علائم زوال عقل مشاهده شد. همچنین، یک پنجم از بیمارانی که در محیط هایی با سطح آلودگی بالا زندگی می کردند 40 درصد بیشتر در معرض ابتلا به این اختلال بودند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1859

به "ارتباط آلودگی هوا با افزایش خطر زوال عقل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط آلودگی هوا با افزایش خطر زوال عقل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید