اعتراض ایران به فیده به خاطر حضور فیروزجا در مسابقات جهانی

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، علیرضا فیروزجا تنها شطرنجباز ایرانی در بخش مردان مسابقات سریع و برق آسای قهرمانی دنیا است.

اعتراض ایران به فیده به خاطر حضور فیروزجا در مسابقات جهانی

قرار بود فیروزجا در قالب تیم ملی و همراه با 5 بازیکن دیگر به مسکو سفر کند تا از فردا در مسابقات دنیای 2019 شرکت داشته باشد اما مخالفت نهادهای داخلی مانع اعزام این تیم به روسیه شد.

با این حال نام علیرضا فیروزجا به عنوان تنها سوپر استاد بزرگ شطرنج ایران در فهرست شرکت کنندگان در این رقابت ها به چشم می خورد. وی که از ماه ها پیش در فرانسه به سر می برد قرار است با پرچم فدراسیون بین المللی شطرنج (فیده) در این رقابت ها شرکت داشته باشد.

این اتفاق در حالی اتفاق افتاده که از مدت ها پیش مسائلی مبنی بر تغییر تابعیت علیرضا فیروزجا مطرح است و حتی غیبت این شطرنجباز در مسابقات قهرمانی کشور صحت این موضوع را تقویت هم کرد.

خبرنگاران در گزارشی با عنوان غیبت عجیب تنها سوپر استاد بزرگ شطرنج ایران در لیگ/ تغییر تابعیت؟ به این موضوع پرداخت اگرچه مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج گفت که به هیچ وجه موضوع تغییر تابعیت فیروزجا مطرح نیست، او اقامت چندساله در فرانسه گرفته اما همچنان برای ایران بازی خواهد نمود.

در همین گزارش پهلوان زاده تاکید داشت که فیروزجا با پرچم ایران در رقابت های قهرمانی دنیا شرکت خواهد نمود. یعنی همین مسابقاتی که از فردا در مسکو شروع می گردد و فیروزجا یکی از شرکت کنندگان در آن است اما با پرچم فیده!

با این حال رئیس فدراسیون شطرنج همچنان بر عدم تغییر تابعیت فیروزجا تاکید دارد و در عین حال حضور او در این رقابت ها را غیرقانونی می داند. به همین دلیل موضوع اعتراض با فدراسیون دنیای را مطرح نموده است.

وی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: شرکت در مسابقات اوپن و آزاد بدون مجوز فدراسیون مربوطه میسر است اما اینگونه حضور برای رقابت های رسمی باید با اجازه فدراسیون کشور مربوطه انجام گردد.

پهلوان زاده با تاکید بر اینکه مسابقات قهرمانی دنیا از رویدادهای رسمی و ثبت شده در تقویم فیده است، اعلام کرد: فیروزجا برای حضور در این رقابت ها با پرچم فیده هیچ هماهنگی با فدراسیون ایران نداشت. این بازیکن از آنجا که فرصت حضور در مسابقات مسکو با تیم ملی ایران را از دست داده تصمیم به اینگونه حضور گرفته اما جابجایی اینچنینی قوانین خود را دارد.

رئیس فدراسیون شطرنج تاکید نمود: به همین دلیل به صورت رسمی به فدراسیون دنیای شطرنج (فیده) اعتراض خود را اعلام نموده ایم. آنها باید تصمیم بگیرند که با این شرایط فیروزجا اجازه حضور در رقابت ها را دارد یا نه؟!

پهلوان زاده همچنین صحبت های مطرح در رابطه با اقدام پرهام مقصودلو و محمدامین طباطبایی برای تغییر تابعیت را تکذیب کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18236

به "اعتراض ایران به فیده به خاطر حضور فیروزجا در مسابقات جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض ایران به فیده به خاطر حضور فیروزجا در مسابقات جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید