افزایش شهرهای قرمز خوزستان، شروع فرایند صعودی ابتلا به کرونا

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/خوزستان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از افزایش تعداد شهرهای قرمز خوزستان به چهار شهر اطلاع داد.

افزایش شهرهای قرمز خوزستان، شروع فرایند صعودی ابتلا به کرونا

دکتر فرهاد ابول نژادیان در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا که امروز (17 شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار گشت، با اشاره به بازگشایی مدارس و موج بازگشت بعضی مسافران از استان های قرمز اظهار کرد: دغدغه ها، چالش ها و نگرانی هایی در این خصوص داریم و باید شرایط را کنترل کنیم.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه کرد: باید توجه گردد با بازگشایی مدارس، گروه هدف ما دانش آموزان هستند بنابراین کاهش تبعات منفی ناشی از این مساله، مستلزم حمایت همه جانبه دستگاه های اجرایی استان و شهرستان ها است. باید همه دستگاه های اجرایی در کنار آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی اهواز قرار بگیرند تا بتوانیم با یاری هم با کمترین عارضه، از پاییز عبور کنیم.

ابول نژادیان گفت: عواقب ناشی از عدم مدیریت کرونا در مدارس، گریبانگیر همه شهرها و همه دستگاه های اجرایی خواهد شد بنابراین باید همه به این مسائل توجه نمایند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز توضیح داد: با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه اهواز، حمیدیه، باوی و کارون، باید دستورالعمل های بهداشتی در این امر رعایت گردد.

ابول نژادیان با اشاره به شرایط شیوع کروناویروس در ماه های اخیر اظهار داشت: پیک کرونا در خوزستان در تیرماه و مردادماه بود و پس از آن فرایند نزولی بیماری شروع شد. در شناسایی اولین موارد تا اواخر فروردین ماه، فرایند صعودی با شیب ملایم را داشتیم اما از ابتدای اردیبهشت ماه تا اواخر خردادماه فرایند صعودی با شیب تند را ملاحظه کردیم.

وی اضافه کرد: از ابتدای تیرماه تا 12 تیرماه فرایند تقریبا ثابت بود اما از 13 تیرماه تا 22 مردادماه فرایند نزولی شروع شد و از 22 مردادماه به بعد فرایند نزولی متوقف شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز توضیح داد: از سوم شهریورماه فرایند صعودی بیماری با شیب کم شروع شده است که این شرایط ما را بسیار نگران نموده است. امیدواریم این دوره گذرا باشد. باید همه یاری نمایند که نمودار بیماران کاهشی گردد تا به پیک دوم بیماری وارد نشویم.

ابول نژادیان گفت: طبق آمار در روز 11 شهریورماه، سه شهر خوزستان قرمز، سه شهر نارنجی، هشت شهر زرد و 13 شهر سفید بودند اما طبق آمار امروز 17 شهریورماه، تعداد شهرهای قرمز خوزستان افزایش یافته و آبادان هم به شهرهای قرمز ما یعنی بهبهان، امیدیه و آغاجاری اضافه شده است.

وی اضافه کرد: فرایند فوت به صورت هفتگی نیز از هشت تا 14 شهریورماه در حال افزایش است و بیشترین مرگ نسبت به یک صد هزار نفر جمعیت، در دزفول اتفاق افتاده است. بیشترین ورود بیمار به بیمارستان نیز بر اساس جمعیت در رامشیر و کمترین در دهدز بوده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: باید مناطقی که بیشترین تعداد بیماران را دارند، به آموزش و پرورش اعلام گردد تا مدیران مدارس دقت و مراقبت بیشتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: زمانی که در اوج کرونا بودیم، همه جا آلوده بود اما اکنون باید به نقاط و محلات نیز توجه کنیم تا وارد پیک بعدی نشویم.

ابول نژادیان با اشاره به افزایش ورودی بیماران مبتلا به کرونا به بیمارستان ها اظهار داشت: زمانی که ورودی بیمارستان ها افزایش می یابد، هفت تا 10 روز بعد آمار بیماران بستری بیشتر و دو تا چهار هفته بعد مرگ و میرها افزایش می یابند.

وی اضافه کرد: مراجعات به اورژانس بیمارستان ها در اول شهریورماه 692 نفر بوده که در نیمه شهریورماه به یک هزار و 62 بیمار افزایش یافته است. بنابراین آمار مراجعه به اورژانس بیمارستان ها در این بازه زمانی 15 روزه، 1.5 برابر شده و در حال افزایش است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تعداد مراجعان به اورژانس بیمارستان های اهواز از 234 نفر به 300 نفر رسیده است و تقریبا چهار برابر افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: تعداد مراجعه نمایندگان به بیمارستان ها در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول از 347 نفر به 516 نفر و در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان از 293 به 400 نفر رسیده است یعنی تقریبا دو برابر شده است. مراجعه نمایندگان به بیمارستان ها در حوزه دانشکده علوم پزشکی شوشتر نیز از 6 نفر به 10 تا 12 نفر رسیده است و در دانشکده بهبهان نیز تقریبا مراجعه نمایندگان به بیمارستان دو برابر شده است.

وی با اشاره به افتتاح پروژه های عمرانی بهداشتی و درمانی خوزستان گفت: صبح فردا 48 پروژه عمرانی به صورت ویدئوکنفرانس توسط وزیر بهداشت افتتاح خواهد شد؛ با افتتاح این پروژه ها در شهرهای مختلف خوزستان، 21 هزار و 875 مترمربع فضای درمانی به خوزستان اضافه نموده خواهد شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 34083

به "افزایش شهرهای قرمز خوزستان، شروع فرایند صعودی ابتلا به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش شهرهای قرمز خوزستان، شروع فرایند صعودی ابتلا به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید