امیر آقایی و صابر ابر عاملان فروش میلیاردی

به گزارش بلاگ پو، اجرای مجموعه تئاتر شهر در سال 97 نمایش مالی سویینی بیش از یک میلیارد تومان فروش کرد که در این نمایش دو بازیگر چهره - امیر آقایی و صابر ابر- بازی می کردند که به نوعی می شود گفت: همین دو بازیگر عاملان اصلی فروش نمایش بوده اند.

امیر آقایی و صابر ابر عاملان فروش میلیاردی

رضا آشفته| در میان پرفروش ترین نمایش های به صحنه رفته در تالار های اصلی، چهارسو، سایه، قشقایی و پلاتو اجرای مجموعه تئاتر شهر در سال 97 نمایش مالی سویینی بیش از یک میلیارد تومان فروش کرد که در این نمایش دو بازیگر چهره - امیر آقایی و صابر ابر- بازی می کردند که به نوعی می گردد گفت: همین دو بازیگر عاملان اصلی فروش نمایش بوده اند. سال 96 نیز نمایش اعتراف کار شهاب حسینی به مدد حضور این بازیگر در کنار علی نصیریان از فروش قابل اعتنایی برخوردار شد که البته به دلایل نامعلوم آمار این فروش منتشر نشده است.

مالی سویینی

در تالار 579 نفری اصلی، نمایش مالی سویینی به نویسندگی برایان فریل و کارگردانی مرتضی میرمنتظمی که از 10 اردیبهشت تا اول تیر با قیمت بلیت 60 هزار تومان، 47 اجرا، دوهزارو 18 بلیت میهمان، ارائه 11 هزارو 753 بلیت تخفیف دار، فروش هشت هزارو 372 بلیت تمام بها، هزارو 17 بلیت نیم بها، مجموع 23 هزارو 160 تماشاگر و فروشی معادل یک میلیارد و 24 میلیون و 965 هزار تومان روی صحنه رفت، به عنوان پرفروش ترین نمایش این تالار معرفی می گردد.

این نمایش نامه تم مهاجرت داشت و از این منظر که آدم ها از جایی مانده و از جای دیگری رانده می شوند سخن می گوید. دلیل انتخاب این نمایش نامه هم از آن جهت بوده است که مهاجرت اتفاقی جهان شمول است؛ به خصوص در کشور هایی که مردمانش ناگزیر به مهاجرت هستند.

این نمایش نامه در مورد تنهایی سه نفر است، هرچند که اسم این نمایش به شخصیت زن نابینا اشاره می کند، ولی شاید بتوان گفت: مالی به عنوان آن شخصیت نابینا در داستان مانند یک کشیش عمل می کند که باعث اعترافات و برون ریزی آدم های دیگر داستان می گردد. شاید در نمایش مالی سویینی بازی صابر ابر، الهام کردا و عباس جمالی باعث وبانی جذب مخاطبان بیشتر شده باشد.

امیر آقایی که برای آخرین بار در سال 1382 و در نمایش روی زمین بر صحنه تئاتر به ایفای نقش پرداخته بود، بعد از 15 سال به صحنه تئاتر بازگشت. آقایی در نمایش مالی سویینی در نقش دکتر رایس به صحنه رفت.

صابر ابر هم بحق یک ستاره تئاتری است، چون در چند نمایش بازی داشته که هم به لحاظ کیفی و زیبایی شناسی این نقش آفرینی ها به چشم آمده اند و هم از آن سو اعتبار سینمایی اش باعث جذب مخاطبان عام شده که خود تضمین کننده فروش تئاتر ها بوده است.

الهام کردا، دیگر بازیگر نمایش مالی سویینی به عنوان کاراکتر نابینا مخاطبان را تحت تأثیر قرار می داد، چون ارائه نقش با باورپذیری بسیار همراه می شد. او تمرینات زیادی به عنوان شخص نابینا نداشت، اما بیشتر از آن در مورد مهاجرت و مخصوصا مهاجرت مردم ایرلند مطالعه کرد و فیلم دید. خیلی بیشتر از آنکه فکر کنم یک آدم نابینا چطور زندگی می کند، به صورت مفهومی به سراغ این قضیه رفته ام و بیشتر فکر کردم که اگر کسی از جای خودش به صندلی دیگری برود چه احساسی خواهد داشت.

پرواز در تاریکی

نمایش پرواز در تاریکی به نویسندگی و کارگردانی افشین هاشمی که از 29 فروردین ماه تا 11 خرداد در تالار چهارسو با ظرفیت 122 تماشاگر روی صحنه رفت، با قیمت بلیت 30 هزار تومان، 39 اجرا، هزارو 863 بلیت تمام بها، 231 بلیت نیم بها، 360 بلیت دارای تخفیف، هزارو 550 بلیت میهمان، فروش چهارهزارو چهار بلیت تمام بها و فروشی معادل 67 میلیون و 995 هزار تومان به عنوان پرفروش ترین نمایش تالار چهارسو معرفی شده است.

زمان نمایش به دوره جدایی محمدرضاشاه از ثریا و پیش از ازدواج با فرح برمی گردد. نویسنده از این بازه زمانی استفاده و داستان جذابی خلق کرده است. بانو پریزاد (مونا فرجاد) که برای فروش زمین هایش به ایران بازگشته، با پیشنهاد ازدواج شاه روبرو می گردد.

پریزاد دختر زیبا و کتاب خوان و فرهیخته ای است. همسر وی، فرزاد که از طرفداران مصدق بوده، در شب عروسی اش توسط حکومت کشته می گردد. پریزاد قصد ندارد به شاه جواب مثبت بدهد، از طرفی آرزوی ساخت تئاتر شهری را در سر می پروراند تا نمایش نامه های خود را نیز در آن به اجرا ببرد، اما پریزاد ناامید است.

ایمان به ویرانی دارد، نه تلاش برای آبادانی. وی درحالی که در خانه اجدادی توسط مأموریان امنیتی تحت نظر است، تصمیم می گیرد با گرد زهرآلودی که همیشه در گردنبند خود به همراه دارد، اقدام به خودکشی کند و به روح شوهرش بپیوندد، اما ناگهان شاعر زخمی و فراری (ایوب آقاخانی) سر از عمارت او درمی آورد.

شاعر شبیه به شوهر شهید زن است. پریزاد او را مخفی و تیمار می کند. در این میان مجادله ای بین شاعر چپ ضدحکومتی و بانوی اشراف زاده که مرد او را دشمن می پندارد، سر می گیرد.

خرده نان

در تالار سایه نمایش خرده نان به نویسندگی لویی کالافرت و کارگردانی کورش سلیمانی از 16 آذر تا 14 دی با ظرفیت صندلی 72 نفر روی صحنه رفت. این نمایش با مجموع 31 اجرا، قیمت بلیت 30 هزار تومان، 565 بلیت میهمان، فروش 204 بلیت نیم بها، فروش هزار و 385 بلیت تمام بها، مجموع دوهزارو 231 تماشاگر و 46 میلیون و 458 هزار تومان عنوان پرفروش ترین نمایش این تالار را به خود اختصاص داده است.

خرده نان نمایشی مینی مالیستی و طنز است که می خواهد در چارچوب یک زندگی ساده درباره بی تفاوتی ها کنش مند باشد. رضا بهبودی در نقش مرد و آناهیتا اقبال نژاد در نقش زن بازی می کنند و هر دو از استخوان خُرد کرده های تئاترند که حالا در خُرده نان خیلی مینیاتوری و مینی مالیستی بازی می کنند.

در این شیوه صدا و حرکت به پایین ترین حالت ممکن ارائه می رسد. همان طور که یک زن و مرد پا به سن گذاشته، می خواهند همه چیز در سکوت و آرامش برگزار گردد؛ این دو هم در پرهیز از هیجان و هیاهو دارند روزگارشان را سپری می کنند؛ بنابراین سکوت ها، مکث ها، کُند رفتاری ها و آرام گپ زدن ها پایه بازی در این دو نقش و موقعیت پیش روی شان شده است.

زن هنوز شیطنت هایی دارد و با سیخ کاموابافی سُقُلمه هایش را به مرد می زند؛ اما مرد در برابر بی تفاوتی و یک عمر ترس و بی جُربزگی های رایج دارد کنش مند می گردد و این روال بازی را به عصبانیت های کوچک و مقطعی پیش می برد و به گونه ای دارد از روال عادی زندگی بیرون می آید و شاید برای همسرش دارد آشنایی زدایی می کند.

به هر حال این زوج در برخورد و رودررویی با یکدیگر است که تصمیم بزرگی برای این زندگی و پیوست به همدیگر گرفته اند؛ چنان که مرد دیگر با حسرت به ترک کردن موسیقی نمی نگرد؛ اما دلش می خواهد کمی هم به جهان بیرون از خودش فکر کند.... مثلا نداشتن بچه را باید با آوردن یک توله سگ پُر کند؛ هرچند زن با این هم مخالف است و دل مرد را می شکند و او با پاره کردن بریده روزنامه از این تصمیم هم می گذرد.

نقاشی اشر

در تالار 96 نفری قشقایی از میان نمایش های به صحنه رفته نمایش نقاشی اشر به نویسندگی محمدحسین معارف و کارگردانی فریبرز کریمی به عنوان پرفروش ترین نمایش معرفی می گردد.

این نمایش از روز 25 مهر تا 2 آذر روی صحنه رفت که با احتساب قیمت بلیت 30 هزار تومان از مجموع 27 اجرا و فروش هزارو 54 بلیت تمام بها، 188 بلیت نیم بها، 200 بلیت دارای تخفیف و ارائه 610 بلیت میهمان و دوهزارو 52 تماشاگر به فروشی معادل 39 میلیون و 240 هزار تومان دست یافته است.

آرام، نقاشی که همه جا را سیاه سفید می بیند، این احتمال را می دهد که با خوردن رنگ اکریلیک مشکل بینایی اش حل گردد؛ اما از آنجایی که از این موضوع مطمئن نیست، از برادرش می خواهد تا به جای او رنگ اکریلیک بخورد و اگر سلامت ماند، یک نقاشی از اشر-نقاش هلندی- را که در اختیار آرام است، صاحب گردد.

مادری که با فروش جسد فرزندانش پول می گیرد، زنی که کور رنگی دارد و مرد جوانی که نقاشی چند میلیون دلاری دارد؛ اما به جای فروشش برای حفظ آن دچار چالش می گردد و متهم به آدم خوری می گردد! نام نمایش برگرفته از زندگی و آثار موریس کرنلس اشر، هنرمند گرافیک و نقاش اهل هلند بود که آثار شگرفی از حکاکی روی چوب، چاپ سنگی و قلم زنی سایه روشن را خلق کرد که از محاسبات ریاضی الهام گرفته اند؛ نقاشی های او به سبک آپ آرت است.

فریبرز کریمی دانش آموخته تئاتر از دانشگاه تهران است و کارگردان جوان و پیروزی است که جزء افراد پرکار و پیروز تئاتر در چند سال اخیر است. او نمایش بهارشکنی، نمیدونم فردا چی میشه، لانه خرگوش، در باب تفریحات سالم و غیر سالم و مده آ را روی صحنه برده است و تابستان امسال نویسنده، کارگردان و اجراگر نمایش میکرو تئاتر دینید اینچ در عمارت روبه رو بود.

مرزداران

نمایش مرزداران به نویسندگی و کارگردانی وحید رهجو و حسین ملکی هم از 15 فروردین تا 12 اردیبهشت سال 97 با قیمت بلیت 15 هزار تومان و مجموع 24 اجرا، فروش 298 بلیت تمام بها، 328 بلیت دارای تخفیف، 227 بلیت میهمان و 853 تماشاگر روی صحنه رفت. این اثر نمایشی با توجه به ارقام اعلام شده و فروش هفت میلیون و 750 هزار تومان به عنوان پرفروش ترین نمایش پلاتو اجرا معرفی می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: فرادید
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9235

به "امیر آقایی و صابر ابر عاملان فروش میلیاردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیر آقایی و صابر ابر عاملان فروش میلیاردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید