انتقاد از نقش داماد اردوغان در اقتصاد ترکیه

به گزارش بلاگ پو، حزب جمهوری خلق ترکیه بر این باور است که گام نخست برای آغاز اصلاحات اقتصادی٬ برکنار کردن داماد رئیس جمهور است.

انتقاد از نقش داماد اردوغان در اقتصاد ترکیه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزرای خبرنگاران به نقل از روزنامه جمهوریت٬ برات آلبایراک وزیر اقتصادی و دارایی و داماد ارشد رئیس جمهور ترکیه دیروز در یک گفت وگوی مطبوعاتی٬ پرده از یک برنامه اقتصادی جدید برداشت که برای مدیریت اقتصاد ترکیه در سالیان 2020 تا 2022 طراحی شده و در یک بازه 3 ساله تلاش می کند تا تورم را کاهش دهد.

فایق اوزتراک سخنگوی حزب جمهوری خلق در یک گفت وگوی مطبوعاتی در مورد ابعاد برنامه اقتصادی جدید گفت: بدون تعارف بگویم٬ مهم ترین راه برای آغاز تغییر و اصلاح در اقتصاد ترکیه٬ برکنار شدن جناب داماد است. او باید بداند که اقتصاد یک کشور بر اساس تمایلات فردی و رژیم تک نفره اداره نمی شود. مدیریت اقتصادی یک کشور٬ بر اساس الگوی مدیریت اقتصادی یک شرکت خانوادگی٬ قابل قبول نیست. در شرایطی که مردم در تنگنای اقتصادی قرار گرفته و گرسنه و بیکار شده اند٬ ایشان چگونه می تواند با خیال راحت اعلام کند که دولت توانسته تعادل اقتصادی به وجود بیاورد؟

اوزتراک در ادامه اضافه نمود: رقم بیکاری در ترکیه به مرز 15 درصد رسیده و بخش قابل توجهی از مردم ما برای تامین نیازهای روزانه و معیشت٬ دچار مسائل جدی شده اند. در چنین شرایطی نمی توان ادعای ثبات اقتصادی را بیان نمود. میزان بدهی های خارجی ترکیه در سال 2018 میلادی 447 میلیارد دلار بود و در سال جاری نیز با افزایش 2.7 میلیارد دلاری به رقم 250 میلیارد دلار نزدیک شده و چنین رکوردی در تاریخ اقتصاد ترکیه نظیر نداشته است. این تیم٬ کشور را در باتلاق بدهی فرو برده و کار به جایی رسیده که در وزارت امور اقتصادی و دارایی٬ یک پست به عنوان پست مدیرکل امور وام های خارجی ایجاد شده است. صد و چهل سال پیش هم در دیوان عثمانی ناچار شدند پستی به نام اداره دیون عمومی ایجاد کنند و امیدوارم بعد از 140 سال دوباره دست به چنین اقدامی نزنند.

گفتنی است در ماه های اخیر وزیر امور اقتصادی و دارایی ترکیه مورد انتقاد قرار گرفته است، اما تحلیل گرانی همچون عبدالقادر سلوی از روزنامه نگاران نزدیک به اردوغان بر این باور هستند که به احتمال قوی اردوغان در آینده ای نزدیک در کابینه تغییراتی خواهد داد اما در مورد ضرورت کنار نهادن داماد خود٬ اقناع نشده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 12795

به "انتقاد از نقش داماد اردوغان در اقتصاد ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد از نقش داماد اردوغان در اقتصاد ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید