بسته های سوغات شیراز تا یک سال دیگر ارائه می گردد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، بهمن نامورمطلق معاون صنایع دستی در حاشیه آئین گشایش نخستین نمایشگاه فارس در یک نگاه در جمع خبرنگاران گفت: ما از تمامی استان ها درخواست کردیم بسته های سوغات زیارتی و گردشگری تعریف و به ستاد سوغات زیارتی ارسال نمایند. ابتدا 500 بسته آماده و در مرحله اول به بازار زیارتی مشهد مقدس تزریق شد. سوغات زیارتی برای شهرهای قم و شیراز متناسب و به صورت خاص و ویژه در حال طراحی و آماده سازی است.

بسته های سوغات شیراز تا یک سال دیگر ارائه می گردد

وی با مثبت ارزیابی کردن برگزاری نمایشگاه فارس در یک نگاه گفت: اصولاً برپایی نمایشگاه های از این دست ظرفیت های نهفته در اقصی نقاط استان را به نمایش می گذارد و برای گردشگران داخلی و خارجی جالب و دیدنی است.

نامورمطلق اضافه نمود : انتظار داریم در چنین نمایشگاه هایی شهرستان های مختلف استان کارهای اصیل تری در معرض دید عموم قرار دهند و محصولات ارائه شده به سمت معرفی نشانه های جغرافیایی - بومی و منطقه ای هر شهرستان برود.

وی گفت فارس مهمترین خاستگاه تنوع و تعدد آثار طبیعی - تاریخی و صنایع دستی است اما در نمایشگاه های مرتبطت با حوزه صنایع دستی از این تنوع کاسته شده است و یک همگرایی شدید شاهدیم.

معون صنایع دستی کشور با اشاره به تنوع محصولات و تولیدات دست ساز هنرمندان استان فارس اضافه نمود : می طلبد در هر سشهرستان از استان فارس بازارچه های دائمی صنایع دستی راه اندازی گردد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در حال حاضر 350 هزار هنرمند صنایع دستی شناسایی شده اند اضافه نمود : 70 هزار نفر از این هنرمندان بیمه هستند و 35 هزار نفر نیز در انتظار بیمه به سر می برند.

نامورمطلق اضافه نمود : هم اکنون احتیاج به ساختارهای بزرگ برای کارهای بزرگ هستیم و ساختارهای قدیمی برای احتیاج های جدید کافی نیست به طوری که بسیاری از طرح های ما در زمینه صنایع دستی ناکام ماند ه است.

به گفته وی، اقتصاد مقاومتی احتیاج به ساختار مقاومتی دارد واقتصاد خلاق به ساختار خلاق و ایده های خوب در ساختارهای معیوب از بین می رود.

طی این مراسم هادی پژوهش جهرمی معاون سیاسی و امنیتی استان فارس نیز با بیان اینکه نمایشگاه فارس در یک نگاه معرف توانمندی ها و ظرفیت های استان است اضافه نمود: در حال حاضر که استان فارس با کمبود آب و خشک سالی روبرو است و مهاجرت از روستاها و شهرها به کلانشهرها صورت می گیرد بهترین گزینه برای رونق مالی توسعه صنایع دستی است.

وی بر لزوم احیای هنرهای سنتی و صنایع دستی استان تاکید نمود و گفت: فارس خاستگاه صنایع دستی است و معتقدیم باید این هنرهای بومی در استان احیاء و رونق بگیرد.

پژوهش جهرمی اضافه نمود: به طور حتم در بین عشایر و شهرهای کوچک صنایع دستی متروک و منسوخ شده ای وجود دارد که بهاید هرچه سریعتر شناسایی و احیاء شوند.

بنابراین گزارش نخستین نمایشگاه فارس در یک نگاه روز گذشته در ارگ کریم خانی گشایش یافت.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 20206

به "بسته های سوغات شیراز تا یک سال دیگر ارائه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته های سوغات شیراز تا یک سال دیگر ارائه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید