تعلل در تخصیص ارز ؛ تامین برنج شب عید با مشکل روبرو می گردد

به گزارش بلاگ پو، دبیر انجمن واردکنندگان برنج کشور با بیان اینکه همچنان 80 هزارتن برنج به دلیل عدم تخصیص ارز در گمرکات رسوب نموده است گفت: تعلل در تخصیص ارز می تواند تامین برنج وارداتی شب عید را برای اقشار کم درامد با مشکل روبرو سازد.

تعلل در تخصیص ارز ؛ تامین برنج شب عید با مشکل روبرو می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، مسیح کشاورز اضافه نمود: پیش از این 250 هزار تن برنج وارداتی به دلیل بخشنامه ممنوعیت واردات در گمرکات باقی مانده بود که با برطرف ممنوعیت ترخیص شد، اما 80 هزار تن برنج به جامانده وارداتی در گمرکات در انتظار تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی است.

به گفته وی، هم اکنون فهرست ارز تخصیصی برنج از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به بانک مرکزی ارسال شده است.

  • احتیاج برنج وارداتی شب عید 500 هزار تن

دبیر انجمن واردنمایندگان برنج کشور با تاکید بر اینکه تامین و واردات برنج زمان بر است و یک روزه تامین نمی گردد توضیح داد: احتیاج کشور به برنج وارداتی 1.5 میلیون تن برآورد می گردد که از ابتدای سال تا به امروز حدود یک میلیون تن آن وارد شده و 500 هزارتن دیگر برای تنظیم بازار شب عید و ایام نوروز باید تامین و وارد گردد.

وی گفت: اقشار کم درآمد جامعه و 6 دهک از برنج یارانه ای با ارز 4200 تومانی استفاده می نمایند بنابراین هرگونه تعلل در تخصیص ارز و واردات برنج می تواند بازار این محصول را با مشکل کمبود و افزایش قیمت روبرو کند زیرا واردات برنج احتیاجمند دوره زمانی حداقل دو ماه است.

کشاورز درباره شرایط فراوری برنج داخلی گفت: اگر ما در برنج فراوری داخل خودکفا شده بودیم به طور حتم علاوه بر کاهش قیمت برنج داخلی شاهد قطع واردات برنج از سوی دولت می شدیم و همه اقشار جامعه می توانستند برنج ایرانی را با قیمت های مناسب خریداری نمایند.

  • احتمال کاهش یک هزار تومانی برنج وارداتی خرید جدید

دبیر انجمن واردنمایندگان برنج کشور درباره قیمت برنج های وارداتی اضافه نمود: در خرید محموله های قبلی برنج با افزایش قیمت روبرو بودیم اما اکنون به نظر می رسد در خرید محموله های جدید شاهد کاهش یک هزار تومانی قیمت برنج های هندی باشیم.

وی اضافه نمود: البته کوشش داریم با افزایش واردات برنج سوپر باسماتی پاکستانی قیمت این نوع برنج را نیز در بازار متعادل کنیم.

به گفته وی، اکنون قیمت هر کیلوگرم سوپر باسماتی پاکستانی نزدیک 11 هزارتومان و برنج های هندی کیفی نزدیک هفت هزار تا هشت هزار تومان است.

  • آشنایی با ارقام برنج

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18851

به "تعلل در تخصیص ارز ؛ تامین برنج شب عید با مشکل روبرو می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعلل در تخصیص ارز ؛ تامین برنج شب عید با مشکل روبرو می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید