تغییر کاربری اراضی کشاورزی چالش اصلی شهرستان گنبدکاووس است

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران: فرماندار ویژه گنبدکاووس و معاون استاندار گلستان از تفکیک و تغییر کاربری اراضی کشاورزی به صنعتی٬مسکونی٬تجاری و خدماتی به علت افزایش جمعیت٬ خشکسالی و کمبود منابع آبی را به عنوان چالش های اصلی این بخش نام برد.

تغییر کاربری اراضی کشاورزی چالش اصلی شهرستان گنبدکاووس است

به گزارش خبرنگاران از گنبدکاووس٬ محمد حمیدی در جمع دهیاران و شوراها و کشاورزان گنبدکاووس با اشاره به برگزاری طرح سرشماری کشاورزی اظهار کرد: انجام سرشماری دقیق در حوزه کشاورزی کیفیت برنامه ریزی در این بخش مهم زیربنایی و مالی کشور را دوچندان می نماید.

وی با بیان این که سرشماری عمومی کشاورزی قرار است از 5 مهر تا 18 آبان ماه سال جاری در سراسر کشور انجام گردد٬ اضافه نمود: دقت و صحت دو اصل مهم در سرشماری ها است که اگر به آن توجه و عمل گردد نتایج حاصل از سرشماری تضمین کننده کیفیت برنامه ریزی ها از سوی مسئولان است.

فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به وجود 170هزار هکتار اراضی زراعی و باغی با مجموع 22 هزار بهره بردار بخش کشاورزی در شهرستان گنبدکاووس توضیح داد: گنبدکاووس با فراوری سالانه 450 تا 700 هزار تن محصولات زراعی و باغی از قطب های مهم کشاورزی در استان گلستان و نیز کشور به شمار می آید.

حمیدی از تفکیک و تغییر کاربری اراضی کشاورزی به صنعتی٬مسکونی٬تجاری و خدماتی به علت افزایش جمعیت٬ خشکسالی و کمبود منابع آبی را به عنوان چالش های اصلی این بخش نام برد و اضافه نمود: سرشماری عمومی کشاورزی می تواند بسترساز حفظ منابع آب و خاک باشد.

وی از همه بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان گنبدکاووس خواست با ماموران سرشماری کشاورزی همکاری داشته باشند و اطلاعات صحیح به آنها بدهند.

ج

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: تسنیم
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 25019

به "تغییر کاربری اراضی کشاورزی چالش اصلی شهرستان گنبدکاووس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر کاربری اراضی کشاورزی چالش اصلی شهرستان گنبدکاووس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید