توسعه ارتباطات روستایی استان گیلان شروع شد

به گزارش بلاگ پو، با سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان گیلان و با دستور حسن روحانی رئیس جمهوری به وسیله ویدئوکنفرانس، پروژه های ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان با اعتبار 165 میلیارد تومان افتتاح شد.

توسعه ارتباطات روستایی استان گیلان شروع شد

محمدجواد آذری جهرمی در مراسم افتتاح پروژه های ارتباطی استان گیلان از احداث 5 هزار کیلومتر فیبر نوری برای توسعه ارتباطات روستایی در دولت دوازدهم اطلاع داد. وزیر ارتباطات که به وسیله ویدئوکنفرانس در مخابرات رودبار با رئیس جمهوری در ارتباط بود، از بهره برداری 4 پروژه آماده افتتاح با 11 میلیارد سرمایه گذاری دولتی و 154 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی اطلاع داد.

وی با اشاره به پوشش سراسری نسل سوم و چهارم تلفن همراه در سطح استان گیلان، اضافه کرد: با توسعه ارتباطات نسل 3 و 4 تلفن همراه در مناطق روستایی، پوشش این مناطق از 30 درصد به 62 درصد افزایش یافته است.

آذری جهرمی، پروژه خدمات اجباری در 156 روستا و رومینگ بین دو اپراتور در 70 روستا را یکی از پروژه های افتتاح شده بیان کرد و گفت: توسعه دسترسی ثابت به وسیله فیبر نوری توسط شرکت مخابرات ایران با سرمایهگذاری 75 میلیارد تومانی در راستای شبکه ملی اطلاعات، یکی دیگر از پروژه های آماده افتتاح است.

وی، راه اندازی 25 سایت جدید و 146 سایت توسعه ارتباطات روستایی توسط همراه اول را از دیگر پروژه ها دانست و اضافه کرد: پروژه راه اندازی 252 سایت جدید توسط اپراتور دوم، به بهره برداری می رسد.

وزیر ارتباطات همچنین به یک پروژه مهم با عنوان تار (توسعه ارتباطات روستایی) اشاره نمود که از دهه فجر در دولت دوازدهم شروع شده است. وی گفت: بر این اساس برای حرکت در راستا توسعه زیرساخت های نسل 5، علاوه بر 23 هزار کیلومتر فیبر نوری که در این سال ها برای ارتباطات بین شهری دایر شده، 5 هزار کیلومتر برای توسعه ارتباطات روستایی در دولت دوازدهم به اجرا می رسد و در گیلان به عنوان دومین استان عملاً عملیات اجرایی احداث فیبر نوری به طول 205 کیلومتر شروع می گردد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با حضور در شورای اداری شهرستان رودبار با اشاره به مسائل ارتباطی روستاهای این شهرستان از برقراری ارتباط 52 روستا تاکنون و 52 روستای رودبار در سال آینده اطلاع داد و یادآور شد: تجهیز 200 کیلومتر فیبر نوری در استان گیلان شروع می گردد که 73 درصد آن از شهرستان رودبار عبور می نماید و به این وسیله بسیاری از مسائل مربوط به دسترسی و ارتباطات بعضی مناطق کاهش می یابد.

آذری جهرمی ادامه داد: از اردیبهشت ماه امسال 52 روستای شهرستان رودبار دارای ارتباط شدند که 16 روستا بدون هیچ گونه ارتباطی در 22 بهمن امسال دارای ارتباطات تلفن همراه شدند و 19 روستا نیز به ارتباطات نسل 3 و 4 دسترسی پیدا کردند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به نصب 6 خودپرداز توسط پست بانک در روستاهای رودبار نیز اشاره نمود و گفت: تمام این پروژه ها از اردیبهشت ماه امسال شروع شده و در سال آینده انتها می یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نگرانی و دغدغه علما و مراجع درباره فضای مجازی اشاره نمود و اضافه کرد: توسعه فضای مجازی که می تواند دارای فرصت های بسیار باشد، تهدیداتی هم دارد که دغدغه علما و مراجع به ما برای استفاده از فرصت ها یاری می نماید. آذری جهرمی با تأکید به اینکه اعتقادی به قطع کردن فضای مجازی ندارد، توضیح داد: همین علما و مراجع به وسیله فضای مجازی با 500 میلیون نفر مخاطب در کل جهان در ارتباط هستند و اگر این فضا نبود امکان این ارتباط نیز وجود نداشت.

وی با بیان اینکه استفاده از تفکر و دستاوردهای 8 میلیارد انسان ارزشمندتر از یک شبکه محلی است، اضافه کرد: باید در این میدان ابزار خود را داشته باشیم و محصول خود را به جهان عرضه کنیم که البته این کار با کوشش و مرارت به دست می آید.

این عضو جوان کابینه دولت تدبیر و امید اضافه کرد: با بیانیه گام دوم که ادامه راستا و نقشه راه انقلاب است و مسئولیت اصلی بر دوش جوانان است، جوانان می توانند مسئولیت های اساسی را عهده دار شوند. وزیر ارتباطات به تحریم آی پی های ایرانی توسط شرکت اپل در سال های 87 و 88 اشاره نمود و اضافه کرد: با این حال استفاده از گوشی های اپل فراگیرتر شد، اما امسال با ایجاد محدودیت توسط این شرکت بر اساس آمار مستند، استفاده از این گوشی ها کاهش یافت چرا که نیازمندی های افراد مانند خدمات بانکی، حمل و نقل و دیگر خدمات به وسیله این گوشی ارائه نمی گردد و مردم به دریافت آن خدمات نیازمندند. وزیر ارتباطات با بیان اینکه فضای مجازی فقط یک پیغام رسان نیست، تأکید کرد: از آنچه باید انجام دهیم، فرو گذار نخواهم کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5219

به "توسعه ارتباطات روستایی استان گیلان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه ارتباطات روستایی استان گیلان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید