جزئیات طرح جدید مجلس برای افزایش حقوق کارگران

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط میزان افزایش حقوق کارگران در سال آینده، اظهار کرد: هنوز میزان دقیق افزایش حقوق کارگران در سال 1400 تعیین نیست، اما در مجلس کوشش می کنیم این میزان کمتر از افزایش حقوق کارمندان نباشد.

جزئیات طرح جدید مجلس برای افزایش حقوق کارگران

وی با اشاره به افزایش 25 درصدی حقوق کارمندان طیق لایحه بودجه سال آینده، گفت: فعلا جلسات شورای عالی حقوق و دستمزد برای میزان افزایش حقوق کارگران در سال آینده در حال برگزاری است که انتظار داریم حمایت های مناسبی از کارگران از لحاظ تأمین و بهبود وضع معیشتی صورت گیرد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس توضیح داد: باید شرایط رفاهی و معیشتی کارگران در حدی باشد که به راحتی بتوانند مخارج زندگی شان را تأمین نمایند، در صورتی که امروز شاهدیم، کارگران حتی در تأمین نیازهای اولیه زندگی شان از قبیل مسکن و مایحتاج عمومی نیز با مشکل روبرو هستند.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه کارگران با حقوق حداقلی مشغول انجام وظایف شان هستند، گفت: کارگران دارای شأن و منزلتی هستند که در دین اسلام نیز به آن تأکید شده، از طرف دیگر چرخ فراوری و اقتصاد کشور به دست کارگران می چرخد، بنابراین باید از سطح زندگی رفاه عمومی نسبی برخوردار باشند.

وی همچنین از طرح جدید نمایندگان مجلس برای افزایش حقوق کارگران اطلاع داد و اضافه نمود: طبق ماده 42 قانون کار، شورای عالی حقوق و دستمزد می بایست براساس نرخ تورم، نسبت به معین و افزایش میزان حقوق و دستمزد اقدام کند، اما در هیچ جای آن قید نشده که این اقدام می بایست صرفا یک بار در سال انجام گردد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: براساس طرح جدید تعدادی از نمایندگان مجلس، شرایطی را فراهم نموده ایم که حقوق کارگران دو بار در سال و هر شش ماه، معین و شورای عالی حقوق و دستمزد نسبت به افزایش آن متناسب با نرخ تورم اقدام کند.

اسماعیلی توضیح داد: این طرح آماده شده و به زودی، جهت اعلام وصول، تقدیم هیئت رئیسه مجلس خواهد شد تا پس از تصویب نهایی و قانونی شدن آن بتوانیم در راستای یاری به وضع معیشتی کارگران اقداماتی را انجام دهیم.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در خاتمه اعلام کرد: پس از اعلام وصول طرح تغییر در نحوه معین میزان افزایش حقوق کارگران، این طرح در یکی از جلسات کمیسیون اجتماعی مجلس مورد آنالیز قرار می گیرد.

منبع: تسنیم

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 40756

به "جزئیات طرح جدید مجلس برای افزایش حقوق کارگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات طرح جدید مجلس برای افزایش حقوق کارگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید