خبرنگاران تغییر تقویم کوچ عشایر استان قزوین به دلیل شیوع کرونا

به گزارش بلاگ پو، قزوین - خبرنگاران - با توجه به شیوع کرونا و قطع زنجیره انتقال این ویروس تقویم کوچ عشایر استان قزوین به تاخیر افتاده است.

خبرنگاران تغییر تقویم کوچ عشایر استان قزوین به دلیل شیوع کرونا

مدیر امور عشایری استان قزوین گفت: زمان کوچ عشایر این استان به دلیل شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی به تاخیر افتاده است.

بهزاد غیاثوند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران توضیح داد: همه ساله 15 اردیبهشت ماه عشایر استان قزوین از قشلاق به ییلاق کار کوچ خود را از سه منطقه استان شامل طارم سفلی به کوهین، بویین زهرا به ساوه و آبیک به نظرآباد، طالقان و بلندی های این منطقه شروع می نمایند.

وی اضافه نمود: طبق هماهنگی صورت گرفته باید عشایر استان تا سرانجام فروردین ماه امسال در مناطق خود بمانند و به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا از حرکت و جابه جایی پرهیز نمایند.

غیاثوند گفت: این بیماری باعث شد تا در جلسه ای که هفتم فروردین ماه جاری با اداره کل منابع طبیعی و دانشگاه علوم پزشکی قزوین داشتیم موضوع تاخیر کوچ عشایر به وسیله منابع طبیعی به دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستاها و ما نیز به وسیله بزرگان ایل و طایفه های عشایر مطرح تا هماهنگی های لازم به عمل آید.

این مسوول عشایری توضیح داد: با توجه به اینکه بعضی عشایر در مواقعی از سال زودتر از موعد اقدام به کوچ می نمایند، مقرر شد تا آنان در میان بندها (مکانی که بین قشلاق و ییلاق عشایر چند شبی را در آن استراحت می نمایند) بمانند تا پس از سرانجام بحران این ویروس، سپس ادامه راستا بدهند.

غیاثوند گفت: بعضی از مناطق حساس مانند زرین خانی در طارم که محل اتراق عشایر 17 روستا هستند نیز قرار شد تا یگان حفاظت منابع طبیعی در آن مستقر شده تا از هرگونه کوچ احتمالی ممانعت به عمل آید.

وی، ممانعت از کوچ عشایر را تنها به خاطر حفظ سلامتی و جان آنان دانست و گفت: در صورتی که خدای ناکرده هر ایلی اقدام به کوچ زودهنگام و بدون اجازه کند از تمامی خدمات ارایه شده به آنان در طول سال از جمله آبرسانی، تامین علوفه و پنل های خورشیدی محروم خواهد شد.

در استان قزوین تا به امروز 2 هزار و 300 خانوار عشایری مورد شناسایی قرار گرفته اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 22870

به "خبرنگاران تغییر تقویم کوچ عشایر استان قزوین به دلیل شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تغییر تقویم کوچ عشایر استان قزوین به دلیل شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید