خبرنگاران تولید عسل در ابرکوه 20 درصد افزایش یافت

به گزارش بلاگ پو، یزد - خبرنگاران - مسوول امور دام جهاد کشاورزی ابرکوه با اشاره به شرایط آب و هوایی مناسب و رویش گیاهان مرتعی گفت: امسال زنبورداران این شهرستان 40 تن عسل برداشت کردند که این میزان تولید حدود 20 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش دارد.

خبرنگاران تولید عسل در ابرکوه 20 درصد افزایش یافت

جواد شمس روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهارکرد: علاوه بر بارندگی فصل بهار ،رویش گیاهان مرتعی ، پرداخت وام به زنبورداران و افزایش تعداد کلنی های زنبور نقش بسزایی در افزایش تولید عسل دارد.

این مسوول ادامه داد: ابرکوه یکی از قطب های مهم کشاورزی استان یزد است و افزایش سرمایه گذاری در فعالیت های مرتبط با حوزه کشاورزی مانند پرورش زنبور عسل با توجه به بستر مناسب آن ، نقش تأثیرگذاری در رونق تولید و اشتغال منطقه دارد.

وی متوسط تولید عسل هر کلنی را با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی پنج تا 10 کیلوگرم ذکر کرد.

افزایش22 درصد تعداد کلنی های زنبور عسل

شمس با اشاره به افزایش22 درصد تعداد کلنی های زنبور عسل نسبت به سال قبل ، تعداد آن را پنچ هزار و 500 کلنی ذکر کرد که به گفته او با این اقدام زمینه اشتغال 10 نفر از جویندگان کار در این صنعت فراهم شده است .

وی اضافه نمود: زنبورداران برای افزایش تولید در فصل بهار و تابستان به مناطق ییلاقی استان های چهارمحال و بختیاری، جنوب فارس و بوشهر برای استفاده از گل های طبیعی منطقه سفر می کنند.

این مسوول گفت: هم اکنون 65 زنبوردار در این شهرستان در تولید عسل فعالیت دارند و زمینه توسعه فعالیت اقتصادی این صنعت در شهرستان فراهم است .

تولید 40 هزار تن فرآورده های دامی

ابرکوه رتبه سوم تولید محصول دامی استان را در اختیار دارد و سالانه حدود 40 هزار تن فرآورده های دامی شامل پنج هزار و 500 تن گوشت مرغ ، یکهزار و 630 تن گوشت قرمز ، 24 هزار و 750 تن شیرخام، بیش از 20 تن عسل و چهار هزار و 500 تن تخم مرغ تولید می کند که 70 درصد آن در بازار سایر استان ها و کشورهای حوزه خلیج فارس عرضه می شود.

این میزان تولید حاصل پرورش سه میلیون و 300 هزار قطعه جوجه یک روزه در 75 واحد مرغداری ، 150 هزار راس گوسفند و بز، هشت هزار و 500 راس گاو شیری و بیش از پنج هزار کلنی زنبور عسل است.

مرکز شهرستان 55 هزار نفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار گرفته است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 37626

به "خبرنگاران تولید عسل در ابرکوه 20 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تولید عسل در ابرکوه 20 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید