خبرنگاران معاون استاندار خراسان رضوی بر ساماندهی گمرک و مرز دوغارون تاکید نمود

به گزارش بلاگ پو، مشهد- خبرنگاران- معاون هماهنگی امور مالی استانداری خراسان رضوی گفت: مرز و گمرک دوغارون به عنوان دروازه اتصال این استان با افغانستان و بعضی کشورهای آسیای میانه از اهمیت خاصی برخوردار است لذا ساماندهی آن باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

خبرنگاران معاون استاندار خراسان رضوی بر ساماندهی گمرک و مرز دوغارون تاکید نمود

علی رسولیان روز یکشنبه در نشست کارگروه ساماندهی مبادی مرزی در تایباد اضافه کرد: ساماندهی معبر رسمی مرز دوغارون یاری شایانی به رونق مالی منطقه می نماید و نقش بسزایی در رونق بازار کسب و کار خراسان رضوی و تامین معیشت خانواده های مرزنشین دارد.

وی به ظرفیت مناطق مرزی در تامین معاش اهالی آنها بدون اتکا به درآمدهای ملی اشاره و اعلام کرد: یکی از مهمترین مباحثی که استاندار خراسان رضوی بر آن تاکید دارد این است که از ظرفیت های موجود در این معبر زمینی برای ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه استفاده گردد و معیشت مردم مناطق مرزی نیز بیش از پیش مورد توجه دستگاههای متولی قرار گیرد.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: معبر زمینی دوغارون به عنوان دروازه طلایی ایران با کشور افغانستان به شمار می رود که نقش بسزایی در تامین اقلام اساسی بازارهای این کشور داشته و رونق اشتغال نیروهای کار ولایت های مختلف افغانستان را فراهم نموده است.

وی گفت: مالی کردن تمامی فعالیت ها در گمرک دوغارون، ایجاد اشتغال پایدار، افزایش ساعت کاری این گذرگاه رسمی با هدف تسهیل در ورود و خروج کامیون های حامل بار، به حداقل رساندن هزینه های صادرات و ترانزیت، شفاف سازی در کسب درآمدهای موجود در این مرز زمینی، ایجاد تعامل بیشتر با تجار و بازرگانان کشور افغانستان، برطرف موانع پیش روی سرمایه گذاران و فراهم شدن ظرفیتی مناسب در مرز دوغارون با هدف ایجاد پلی برای ایران با کشورهای آسیای میانه از مهمترین موضوعاتی است که استاندار خراسان رضوی در سفر به تایباد و مرز دوغارون مورد تاکید واقع شده است.

فرماندار تایباد نیز گفت: روزانه افزون بر 400 دستگاه کامیون ترانزیت در مرز دوغارون رفت و آمد می نمایند لذا با ساماندهی آن می توان رونق مالی را بیش از پیش در این منطقه شتاب داد.

محسن سیاح اضافه کرد: تقویت و توسعه گمرک مرزی دوغارون به عنوان یک فرصت طلایی در حوزه های اقتصاد و اشتغالزایی یکی از دغدغه های مهم مسوولان خراسان رضوی است.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به نقش مرزنشیان در ایجاد امنیت پایدار، مسوولان باید به خانواده های مرزنشین در حوزه های مختلف نگاه ویژه داشته باشند.

فرماندار تایباد یکی از سیاستهای دولت تدبیر و امید را فراهم کردن بسترهای سرمایه گذاری عنوان و اعلام کرد: زیرساختهای لازم برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در مناطق مالی مستقر در مرز دوغارون فراهم شده لذا امیدوارم با حمایتهای مسوولان استانی و کشوری آینده درخشانی برای مرزنشینان این خطه رقم خورد.

نشست کارگروه ساماندهی مبادی مرزی امروز با سفر استاندار جدید خراسان رضوی به شهرستان تایباد و مرز دوغارون در این شهرستان برگزار گردید، در این سفر چند ساعته محمد صادق معتمدیان از نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان، منطقه ویژه مالی دوغارون، بازارچه مرزی و گمرک مرزی دوغارون بازدید کرد.

گمرک دوغارون با قدمت 100 ساله یکی از مهمترین گمرکات صادراتی ایران محسوب می گردد. سالانه افزون بر 2 میلیارد دلار انواع کالا از این گمرک به افغانستان صادر می گردد.

بیشترین حجم کار این گمرک، ترانزیت کالا به وسیله بندرعباس است و کالاهای تجار افغانستانی، پاکستانی و گاه هندی و دیگر ملل همسایه افغانستان به وسیله کشورهای حوزه خلیج فارس به گمرک های بندرعباس، بندر لنگه و دیگر گمرکات مرزی آن کشورها منتقل و از آنجا به گذرگاه رسمی دوغارون ترانزیت می گردد.

گمرک دوغارون در 18 کیلومتری شهر تایباد واقع شده است. تایباد نیز در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایرنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 37023

به "خبرنگاران معاون استاندار خراسان رضوی بر ساماندهی گمرک و مرز دوغارون تاکید نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون استاندار خراسان رضوی بر ساماندهی گمرک و مرز دوغارون تاکید نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید