خبرنگاران پلمب پنج سفره خانه متخلف و چند خبر کوتاه از شمال اصفهان

به گزارش بلاگ پو، کاشان - خبرنگاران - پلمب پنج سفره خانه متخلف در کاشان، سهم عظیم دورهمی ها در انتقال ویروس کرونا، کاهش بیماران کووید 19 با رعایت دستورالعمل ها و بستری شدن 138 بیمار حاد تنفسی از جمله خبرهای کوتاه روز یکشنبه شمال استان اصفهان است.

خبرنگاران پلمب پنج سفره خانه متخلف و چند خبر کوتاه از شمال اصفهان

پنج سفره خانه متخلف در کاشان پلمب شد

مسوول بهداشت محیط کاشان گفت: پنج سفره خانه متخلف در چند روز گذشته در این شهرستان پلمب شد.

مهدی مومنی گفت: کارشناسان بهداشت محیط کاشان در آنالیز های دقیق و نظارت بر اصناف اطلاع یافتند سه باب سفره خانه در مرکز و حاشیه کاشان به صورت پنهانی و چراغ خاموش مشغول توزیع قلیان هستند.

وی افزود: 2 سفره خانه نیز در حالی اقدام به برگزاری جشن عروسی و تولد کردند که افزون بر 70 نفر بدون رعایت موارد بهداشتی در آنها تجمع داشتند.

مسوول بهداشت محیط کاشان تاکید نمود: با توجه به دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت این اصناف خلاف قوانین و دستورالعمل هاست.

وی یادآور شد: همه اصناف باید دستورالعمل های بهداشتی صادره از ستاد ملی مقابله با کرونا را اجرا نمایند و کارشناسان بهداشت با همکاری ماموران انتظامی در صورت مشاهده تخلف، پس از آگاه کردن مراجع مربوطه، با اخذ دستور نسبت به تعطیلی اقدام می نمایند.

نزدیک به 30 سفرخانه در شهرستان کاشان وجود دارد که پنج باب از آنها از اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجوز فعالیت دریافت نموده اند.

دورهمی ها، سهم بزرگی در انتقال ویروس کرونا دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان دورهمی های خانوادگی را بسیار نگران نماینده دانست و گفت: این دورهمی ها بزرگترین سهم در انتقال بیماری کووید 19 دارد.

سیدعلیرضا مروجی با بیان اینکه سالمندان بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری کووید 19 قرار دارند، افزود: ناقلان ویروس کرونا اگر به مدت طولانی در یک محیط سرپوشیده بدون تهویه باشند، حتی اگر از ماسک هم استفاده نمایند پس از گذشت چند ساعت ویروس را به افراد اطراف خود منتقل می نمایند.

وی گفت: سیر شیوع بیماری کرونا پس از ماه ها فرایند نزولی به خود گرفته اما این فرایند بسیار شنماینده است و هرگونه بی احتیاطی مانند برگزاری مهمانی های شبانه می تواند این فرایند کاهشی را معکوس کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه مردم باید با واقع بینی بدانند که ویروس کرونا به صورت خانوادگی افراد را مبتلا می نماید، ادامه داد: وقتی فرزندان یک خانواده دور هم جمع می شوند، به اشتباه تصور می گردد که خطر انتقال بیماری وجود ندارد، در حالی که فرد مبتلا حتی در حد خفیف ناقل بیماری است.

رعایت دستورالعمل های بهداشتی موجب کاهش بیماران کووید 19 شد

رییس شبکه بهداشت و درمان نطنز گفت: با همراهی مردم، همکاری اصناف و زحمات شبانه روزی کارکنان بیمارستان ها شاهد سیر نزولی بیماری کووید 19 در این شهرستان هستیم.

علی شریفی افزود: تداوم این نتیجه و کاهش شمار بیماران کرونایی نیازمند در کنار هم بودن و از یکدیگر مراقبت کردن است.

وی با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی توضیح داد: با پرهیز از تجمع ها می توان آمار مبتلایان به بیماری کووید 19 را پایین نگه داشت.

138 بیمار حاد تنفسی در کاشان و آران و بیدگل بستری هستند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: 138 بیمار حاد تنفسی در بیمارستان ها و مرکزهای درمانی کاشان و آران و بیدگل بستری هستند.

مریم امیدی افزود: از این شمار 50 نفر در بخش مراقبت های ویژه مرکزهای درمانی کاشان و آران و بیدگل تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: 19 بیمار 25 تا 83 ساله با علایم کووید 19 در 24 ساعت گذشته در بیمارستان های این 2 شهرستان پذیرش و بستری شدند.

به گفته وی، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا امروز 112 هزار و 49 نفر به مرکزهای بستری، تشخیص سرپایی و درمانی شهرستان های آران و بیدگل و کاشان مراجعه کردند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: در این مدت 2 نفر در مرکزهای درمانی این شهرستان جان باختند.

امیدی با اشاره به ثبت 9 مورد جدید ویروس کرونا در کاشان و آران و بیدگل گفت: شمار آزمایش مثبت کرونا در این منطقه به 12 هزار و 613 نفر رسید.

وی افزود: هفت هزار و 844 بیمار حاد تنفسی تا به امروز از بیمارستان های کاشان و آران و بیدگل ترخیص شدند.

ویروس کرونا 2019 (COVID-19) که نخستین بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

پزشکان توصیه می نمایند، افراد علاوه بر پرهیز از دست دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی، به هنگام عطسه ضروری است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده نمایند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه نامه های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی توصیه شده است.

جمعیت نزدیک به 500 هزار نفری شهرستان های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان واقع شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 39952

به "خبرنگاران پلمب پنج سفره خانه متخلف و چند خبر کوتاه از شمال اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پلمب پنج سفره خانه متخلف و چند خبر کوتاه از شمال اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید