دادگاه پاکستان حکم آزادی نواز شریف را صادر کرد

به گزارش بلاگ پو، اسلام آباد - خبرنگاران - دیوان عالی پاکستان روز سه شنبه ضمن موافقت با قرار وثیقه نواز شریف نخست وزیر سابق این کشور، دستور آزادی او را از زندان صادر کرد.

دادگاه پاکستان حکم آزادی نواز شریف را صادر کرد

گزارش خبرنگاران و به نقل از رسانه های پاکستانی حاکی است ، رئیس دیوان عالی با وثیقه نواز شریف بر اساس نظر پزشکان و برای معالجه به مدت شش هفته موافقت نموده است.

براساس رای دیوان عالی پاکستان، نواز شریف می تواند طی این شش هفته به معالجه خود توسط پزشک و بیمارستان دلخواه خود بپردازد اما وی اجازه خروج از کشور را ندارد.

پیش تر دادگاه عالی اسلام آباد ضمن مخالفت با درخواست ضمانت برای نواز شریف گفته بود که دادگاه نمی تواند بر اساس گواهی پزشکی برای نواز شریف قرار وثیقه صادر کند و پس از آن بود که نخست وزیر سابق پاکستان رای این دادگاه را در دیوان عالی کشورش به چالش کشید.

دولت فعلی پاکستان می گوید که نواز شریف برای رهایی از زندان و بسته شدن پرونده های فساد مالی علیه خود، به فکر معامله با دولت است.

درعین حال رهبران حزب حاکم پاکستان به ویژه شخص عمران خان هرگونه نرمش در قبال پرونده های اختلاس مالی نواز شریف و دیگر سیاسیون وابسته به حزب مسلم لیگ نواز را رد نموده و گفته است که دولت وی هرگز در برابر مفسدان مالی کوتاه نمی آید.

نواز شریف 69 ساله که سه بار نخست وزیر پاکستان شده است به جرم فساد مالی در زندان بسر می برد و همچنین به صورت مادام العمر برای انتصاب به مقامات دولتی رد صلاحیت شده است.

همچنین شهباز شریف سروزیر سابق ایالت پنجاب و برادر نخست وزیر پیشین پاکستان که در زندان به سر می برد هم به اتهامی مشابه محکوم شده است.

خانواده نوازشریف می گویند پرونده سازی علیه آنها با انگیزه سیاسی بوده است.

نوازشریف پیش از این از سوی دادگاه عالی پاکستان در ژانویه 2017 به اتهام فساد مالی از سمت نخست وزیری برکنار شده بود.

او و فرزندانش مریم نواز، حسین نواز و حسن نواز بر اساس اسنادی که موسسه پانامایی موساک فونسکا در سال های گذشته افشا کرد و به پرونده پاناما معروف شد، به اتهام دست داشتن در فساد مالی، مجرم شناخته شدند.

آساق*274**1104**

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5720

به "دادگاه پاکستان حکم آزادی نواز شریف را صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادگاه پاکستان حکم آزادی نواز شریف را صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید