درخواست مخالفان جونتا از آسه آن: ارتش میانمار را به رسمیت نشناسید

به گزارش بلاگ پو، مخالفان ارتش در میانمار از کشورهای عضو آسه آن خواستند تا تنها با دولت جدید اتحاد ملی میانمار مذاکره کند.

درخواست مخالفان جونتا از آسه آن: ارتش میانمار را به رسمیت نشناسید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، یک مقام دولت اتحاد ملی میانمار اعلام کرده که همسایگان این کشور اگر خواهان کمک به حل ناآرامی های پس از کودتای اول فوریه هستند باید با دولت جدید اتحاد ملی مذاکره کرده و ارتش را به رسمیت نشناسند.

مو زاو او، معاون وزیر امور خارجه در دولت اتحاد ملی (که هفته گذشته تشکیل شد) از کشورهای عضو گروه آسه آن خواسته تا ارتش میانمار را به رسمیت نشناسند.

روز شنبه وزارت خارجه تایلند گزارشی مبنی بر تمایل ژنرال مین آنگ هلینگ، فرمانده ارتش میانمار برای شرکت در اجلاس آسه آن منتشر کرد.

کشورهای این حوزه درحال حاضر مشغول رسیدگی به مقدمات برگزاری اجلاس سران در جاکارتای اندونزی هستند که قرار است شنبه آینده به موضوع تحولات سیاسی در میانمار رسیدگی کند.

مو زا اون امروز در مصاحبه ای گفت: اگر آسه آن به دنبال اقدامات مرتبط با امور میانمار است مایلم بگویم که تا زمانی که با دولت اتحاد ملی (که تحت حمایت مردم و دارای مشروعیت کامل است) مذاکره نکند، پیروز نخواهد شد.

در پی آشکار شدن تمایل فرمانده ارتش میانمار به حضور در اجلاس سران آسه آن، میانماری های مخالف کودتا در آن کشور مخالفت خود با شرکت او در این اجلاس را از طریق شبکه های اجتماعی ابراز کردند. برخی از آنها می گفتند که او نماینده مردم میانمار نیست و شماری دیگر این احتمال را که اجلاس آسه آن حکومت نظامیان را تایید کند، به زیر سوال بردند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 47223

به "درخواست مخالفان جونتا از آسه آن: ارتش میانمار را به رسمیت نشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست مخالفان جونتا از آسه آن: ارتش میانمار را به رسمیت نشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید