دلار آمریکا تنها چند سال با از دست دادن حاکمیت جهانی فاصله دارد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از راشاتودی، استاد سرمایه گذاری، جیم راجرز، در حاشیه اجلاس اقتصاد شرق دور در ولادی وستوک روسیه در مصاحبه با راشاتودی گفت: در چند سال آینده دلار آمریکا موقعیت خود را به عنوان ارز ذخیره جهانی از دست خواهد داد.

دلار آمریکا تنها چند سال با از دست دادن حاکمیت جهانی فاصله دارد

او گفت ایالات متحده دارای بزرگترین ملت بدهکار در جهان است و این امر بدتر و بدتر می گردد.

راجرز اعتراف کرد که او هنوز دلار در دارایی های خود نگاه می دارد، اما نه برای این که این یک ارز بی نقص است.

ممکن است شما بپرسید که پس من چرا دلار نگاه می دارم؟ من آن را برای این نگاه می دارم که نوسانات بیشتری در بازارها در راه خواهد بود. در مواقع نوسان مردم به سوی سرمایه های امن پناه می برند، بنابراین آنها دلار می خرند. این سرمایه امنی نیست، اما مردم فکر می نمایند که هست.

این سرمایه گذار شرح داد که نرخ دلار آمریکا از این هم بالاتر خواهد رفت اما کشورهای زیادی نظیر چین، ایران، روسیه و سایرین، درحال خلاص شدن از شر آن هستند.

راجرز گفت: در چند سال آینده دلار آمریکا صندلی خود به عنوان واسطه برای تبادلات را از دست می دهد. او اضافه نمود: جهان در گذشته هم با تغییر اوضاع، ارزهای حاکم را کنار گذاشته است.

راجرز گفت: زمانی بود که پوند ارز حاکم در جهان بود و قبل از آن ارزهای غالب دیگری نظیر پستای اسپانیا، فرانک فرانسه و گیلدر آلمان وجود داشتند.

راجرز ادامه داد: آنها همگی در زمانی این موقعیت را در دست داشتند اما از حد خود فراتر رفته و دیگر پول بی نقصی نبودند و موقعیت خود را از دست دادند. مردم قدرت واشنگتن را دوست ندارند، بنابراین آنها وضعیت را تغییر می دهند و راه هایی را برای خلاص شدن از دلار پیدا می نمایند. این در طول تاریخ رخ داده است، این برای پوند استرلینگ هم رخ داد که شما داستان آن را می دانید. راجرز اضافه نمود: اما نیازی برای نگرانی وجود ندارد، چراکه این یک فاجعه نیست.

او با اشاره به ترکیه و روسیه به عنوان مثالی از کشورهایی که آغاز به تجارت با استفاده از ارزهای ملی خود نموده اند گفت: در شرایط کنونی همه به دنبال خلاص شدن از شر دلار هستند.

راجرز در مورد ارز جایگزین احتمالی برای جهان در صورتی که دلار کنار گذاشته گردد گفت: تنها گزینه ای که فعلا در افق دید من واقع شده است رنمینبی (یوآن) چین است، اما نه برای زمانی خیلی نزدیک. یوآن حتی هنوز قابل تبدیل نیست، پس فعلا این کار غیرممکن است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1556

به "دلار آمریکا تنها چند سال با از دست دادن حاکمیت جهانی فاصله دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلار آمریکا تنها چند سال با از دست دادن حاکمیت جهانی فاصله دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید