رشد 30 درصد بازی های الکترونیک در جهان ، نقش المپیک در تصمیم فدراسیون ورزش های همگانی

به گزارش بلاگ پو، دبیر انجمن بازی های الکترونیک گفت: بازی های الکترونیک در دوران پاندمی 30 درصد رشد در سراسر جهان داشته است و تصویب حضور بازی های الکترونیک در المپیک منجر به توسعه بیشتر این رشته شده است.

رشد 30 درصد بازی های الکترونیک در جهان ، نقش المپیک در تصمیم فدراسیون ورزش های همگانی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش های همگانی، لقمان شاورانی دبیر انجمن بازی های الکترونیک در مورد فلسفه برگزاری طرح ملی نشاط گفت: طرح ملی نشاط، ابتکار انجمن بازی های الکترونیک و سازمان ورزش های تفریحی و رقابتی فدراسیون ورزش های همگانی بود که پس از برگزاری دو ماه جلسات کارشناسی با مسئولین فدراسیون ورزش های همگانی مقرر شد که به دلیل کم تحرکی فراگیر و سکون تمامی گروه های سنی، با توجه به سرمایه کاربری بالای انجمن بازی های الکترونیک و اشتیاق آنها به فعالیت بدنی، در کنار ورزش الکترونیک در کنسول های مختلف، موبایل ها، فعالیت بدنی هم دیده شده است.

وی ادامه داد: این طرح در میادین بین المللی کمیته بین المللی المپیک IOC دیده شده است، یعنی هر جا که بازی های الکترونیک هست، فعالیت بدنی هم هست، طرح ملی بازی و نشاط برای نخستین بار است که در کشور اجرا می گردد و برای نخستین بار است که فعالیت بدنی و بازی های الکترونیک در کشور در قالب طرح نشاط در نظر گرفته شده است.

شاورانی تصویب حضور بازی های الکترونیک در المپیک را عامل شتاب زای توسعه بازی های الکترونیک در سراسر دنیا دانست و اضافه کرد: برآیند نشست های کمیته بین المللی المپیک IOC با فعالان صنعت بازی، منجر به پذیرش بازی های الکترونیک در المپیک شد، به همین منظور تمامی ورزش های که دارای فعالیت بدنی هستند باید وارد بازی های الکترونیک بشوند، به همین منظور مسابقات مجازی شروع شده است و 12 فدراسیون دنیای به حوزه ورزش های الکترونیک وروده نموده اند.

وی اضافه کرد: ورود کمیته بین المللی المپیک و حوزه های عظیم صنعتی مانند نفت، پتروشیمی، صنایع غذایی، فروشگاه های زنجیره ای در سال 2020 به صنعت بازی الکترونیک ورود نموده اند، ما در کشور همیشه این نگرانی را داشته ایم که ارگان های داخلی مانند وزارت فرهنگ و وزارت ورزش و جوانان هر کدام تعریف متفاوتی از بازی های الکترونیک داشته اند و همین امر منجر به عدم هماهنگی بین سازمانی در رویدادهای عظیم و سیاست گذاری ها می شد. پس از پذیرش رسمی بازی های الکترونیک این عدم هماهنگی بین بخشی تبدیل به فرصت شد و توضیح وظایف هر دو وزارتخانه جهت روشنی یافت.

وی در انتها بیان داشت: هم اکنون این فرصت بسیار عظیمی است که در فدراسیون ورزش های همگانی پیش آمده است. هم اکنون حمایت و همراهی دفتر فرهنگی و توسعه ورزش همگانی و ریاست فدراسیون را داریم و این امر می تواند منجر به اقدامات هماهنگ و موثری بگردد. خالا می توانیم بازی های الکترونیک را با یک پیوست قانونی به شورای عالی فضای مجازی ارائه کنیم و تعریف بازی های الکترونیک را به تمامی سازمان ها ابلاغ کنیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 45945

به "رشد 30 درصد بازی های الکترونیک در جهان ، نقش المپیک در تصمیم فدراسیون ورزش های همگانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 30 درصد بازی های الکترونیک در جهان ، نقش المپیک در تصمیم فدراسیون ورزش های همگانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید