رقابتهای بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی از فردا آغاز می شود

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، سروش صادق نژاد، رئیس کمیته فنی جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی امیرکبیر درباره جزییات برگزاری این رویداد علمی گفت: این جشنواره از روز شنبه 23 آبان ماه به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز به کار کرد که دو روز نخست آن به آماده سازی تیم ها اختصاص یافت و رقابت تیم های حاضر از فردا 25 آبان ماه رسما آغاز خواهد شد.

رقابتهای بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی از فردا آغاز می شود

وی با بیان اینکه این رقابت ها به مدت دو روز ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: برنامه های این جشنواره در سه بخش مسابقات رباتیک جام دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مسابقات هوش مصنوعی و مسابقات آزاد فیراکاپ ایران دنبال می شود و تا روز چهارشنبه 27 آبان ماه ادامه خواهد داشت.

وی آمار ثبت نام تیم های متقاضی حضور در این مسابقات بین المللی را 332 تیم مطرح نمود و گفت: بعد از مرحله پیش ثبت نام و بررسی کمیته فنی، صلاحیت 155 تیم مورد تایید قرار گرفت و نهایتا 90 تیم برای حضور در رقابتهای رباتیک ثبت نام قطعی کردند.

به گفته صادق نژاد، از مجموع تیم های حاضر در مسابقات بین المللی رباتیک امیرکبیر، 21 تیم در بخش دانش آموزی و 69 تیم در بخش دانشجویی به مدت دو روز با یکدیگر رقابت می کنند.

وی اعلام کرد: رقابت های رباتیک جام امیرکبیر در 5 لیگ ربات های امدادگر واقعی زمینی و هوایی، ربات های پزشکی، ربات های مین یاب، ربات های کارخانه ای و رباتهای سرویس گر برگزار می شود و مسابقات آزاد فیراکاپ ایران نیز 5 لیگ تخصصی خواهد داشت.

صادق نژاد یادآور شد: رقابت های دانش آموزی نیز در لیگ های ربات های مسیریاب پیشرفته، ربات های فوتبالیست انسان نمای دانش آموزی، ربات های انسان نمای دانش آموزی، خلاقیت در رباتیک و ربات های ترابری تدارک یافته است.

وی در معرفی لیگ های مسابقات هوش مصنوعی نیز گفت: تعداد 10 لیگ در زمینه های تشخیص وضعیت آب و هوای جاده ها، تشخیص و ردگیری خودرو در بزرگراه ها، مکان یابی و نقشه سازی همزمان ربات خانگی با تصاویر سقفی، تشخیص تقلب در اسناد علمی فارسی، ترجمه ماشینی فارسی به انگلیسی، تشخیص چهره در تصاویر، شناسائی فرامین صوتی، تشخیص هواپیما در تصاویر ماهواره ای، تصحیح هوشمند قرائت نماز و دسته بندی اسناد متنی فارسی در بخش مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر پیش بینی شده است.

رئیس کمیته فنی جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی امیرکبیر، برگزاری کارگاه های رباتیک، اتوماسیون و هوش مصنوعی را از دیگر برنامه های جنبی این جشنواره برشمرد.

وی تاریخ برگزاری کارگاه های آموزشی رباتیک در این جشنواره را روزهای 27 و 28 آبان ماه ذکر کرد و گفت: در ادامه برگزاری برنامه های جشنواره، کارگاه های تخصصی رباتیک در زمینه ربات های پرنده، ربات خانگی، بینایی ماشین، جعبه ابزار Drake (ربات انسان نما)، رباتیک صنعتی و Git توسط انجمن رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با حضور استادان برجسته ایران و کانادا برگزار می شود و گواهی نامه معتبر به شرکت کنندگان اعطا خواهد شد.

صادق نژاد همچنین از برگزاری نمایشگاهی تخصصی در حوزه رباتیک، اتوماسیون و هوش مصنوعی و صنایع وابسته به آن نیز همزمان با مسابقات در محل دائمی نمایشگاه های دانشگاه صنعتی امیرکبیر خبر داد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 13288

به "رقابتهای بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی از فردا آغاز می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابتهای بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی از فردا آغاز می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید