سازمان لیگ در بن بست برنامه ریزی

به گزارش بلاگ پو، حتی با در نظر دریافت تاکید فتاحی بر انجام بازی ها در نیم فصل اول به نظر می رسد سازمان لیگ چازه یا با برگزاری این مسابقات در نیم فصل دوم نداشته باشد.

سازمان لیگ در بن بست برنامه ریزی

به گزارش خبرنگاران ، پیشروی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا باعث شده کار سازمان لیگ برای برنامه ریزی مسابقات این تیم در لیگ برتر گره بخورد و به نوعی جدول لیگ بهم بریزد.از آنجا که سال هاست تیمی از فوتبال ایران به فینال لیگ قهرمانان آسیا نرسیده سازمان لیگ با شرایط عجیبی برای برنامه ریزی دیدارهای معوقه نماینده فوتبال ایران در مرحله انتهای لیگ قهرمانان روبرو شده و این مساله وقتی سخت تر می گردد که بدانیم در انتها فصل پائیز تیم ملی برای حضور پرقدرت جام ملتها وارد اردو خواهد شد و قبل از آخرین روز این فصل هیچ مسابقه باشگاهی نباید در آسیا برگزار گردد.البته شرایط برای خود پرسپولیس هم سخت خواهد شد و به نظر می رسد بعد از بازی با کاشیما باید هر چهار روز یک بازی مسابقه بدهد اما این فشردگی هم باعث نخواهد شد تا بموقع تعداد بازی هایش به بقیه تیم ها برسد.

حضور پرسپولیس در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا باعث شد تا بازی این تیم در هفته نهم مقابل پیکان لغو گردد.این بازی قرار بود 26 مهر برگزار گردد.فینالیست شدن پرسپولیس هم بازی هفته یازدهم مقابل ذوب آهن را که قرار بود 14 آبان برگزار گردد به تاریخی نامعلوم موکول کرد.بازی هفته دوازدهم مقابل سپاهان هم به چنین سرنوشتی دچار شد.تا اینجای کار سه بازی پرسپولیس لغو شده است و معین نیست کی برگزار خواهد شد.از طرفی فراموش نگردد پرسپولیس در صورت قهرمانی تاریخی در آسیا فرصت حضور در جام جهانی باشگاه ها را هم پیدا می نماید.در صورت قهرمانی پرسپولیس در آسیا برنامه بازی های این تیم به این توضیح خواهد بود.

5 آبان: سایپا- پرسپولیس(هفته 10 لیگ)

12 آبان: بازی رفت فینال

19 آبان: بازی برگشت فینال

4 آذر: پرسپولیس-تراکتورسازی(هفته 13)

8 آذر: ماشین سازی-پرسپولیس(هفته 14)

16آذر: پرسپولیس- پارس جنوبی(هفته 15)

24 آذر: آغاز جام جهانی باشگاه ها

این برنامه نشان می دهد سازمان لیگ چاره ای ندارد به غیر از اینکه چند بازی پرسپولیس را عقب بیندازد یا لغو کند.در صورت قهرمانی پرسپولیس برگزاری دیدار این تیم مقابل پارس جنوبی در 21 آذر مقدور نیست. از آنجا که تیم ملی هم در دو تاریخ 24 و 29 آبان دو بازی دوستانه دارد برگزاری دیدارهای پرسپولیس با پیکان، ذوب آهن و سپاهان در چارچوب لیگ و بازی با سپیدرود در یک هشتم نهایی در بازه زمانی 19 آبان تا 2 آذر امکان پذیر نخواهد بود.

از طرفی به دلیل برگزاری جام ملتهای آسیا انجام بازی های باشگاهی از 29 آذر به بعد ممنوع است. کارلوس کی روش هم تاکید دارد که پس از برگزاری بازیهای هفته پانزدهم ملی پوشان در اختیار بگیرد.در واقع قهرمانی پرسپولیس در اسیا باعث خواهد شد سه بازی لیگ و یک بازی جام حذفی این تیم به نیم فصل دوم منتقل گردد و قهرمان نشدن در اسیا هم دو یا سه بازی پرسپولیس را عقب می اندازد.

پرسپولیس اگر قهرمان آسیا نگردد و حضور در جام جهانی باشگاه ها در برنامه اش گنجانده نگردد سازمان لیگ می تواند از 16 آذر تا آغاز اردوی تیم ملی برای پرسپولیس یکی، دو بازی برنامه ریزی کند. در فاصله 8 تا 16 آذر هم زمانی است که شاید بتوان یک بازی در آن برگزار کرد. با این حساب قهرمانی پرسپولیس در آسیا، علاوه بر یک افتخار تاریخی دستاورد مهم دیگری هم خواهد داشت و آن هم برگزاری چهار بازی این تیم در نیم فصل دوم به جای نیم فصل اول است.

پرسپولیس در نیم فصل اول درگیر پنجره بسته است اما در نیم فصل دوم می تواند از خریدهای جدیش استفاده کند و انتقال هر بازی از نیم فصل اول به نیم فصل دوم به دست آوردن یک فرصت مناسب برای این تیم است.از طرفی انتقال بازیهای پرسپولیس به نیم فصل دوم کار سازمان لیگ را سخت می نماید. برگزاری 18 بازی لیگ در کنار دیدارهای جام حذفی و آسیایی پرسپولیس کار ساده ای نیست. در دوره ای که سپاهان هم در جام جهانی باشگاه ها حاضر بود این مشکل پیش آمد و حدود چهار بازی این تیم عقب افتاد.

از سوی دیگر جالب اینجاست که سعید فتاحی مسوول کمیته مسابقات سازمان لیگ گفته بود پرسپولیس باید بازی های عقب افتاده اش را در نیم فصل اول برگزار کند.این مساله در پی اعتراض تیم های رقیب مطرح شد چرا که همه می دانند پرسپولیس در نیم فصل دوم و بعد از انتها محرومیت باشگاه از نقل و انتقالات می تواند از بازیکنان جدیدیش استفاده کند.با این حساب حتی با در نظر دریافت تاکید فتاحی بر انجام بازی ها در نیم فصل اول به نظر می رسد سازمان لیگ چازه یا با برگزاری این مسابقات در نیم فصل دوم نداشته باشد.

3

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2455

به "سازمان لیگ در بن بست برنامه ریزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان لیگ در بن بست برنامه ریزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید