سعیدی: اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی باید اولویت مجلس یازدهم باشد ، آمایش سرزمینی تا به امروز عملیاتی نشده است

به گزارش بلاگ پو، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی معتقد است که مجلس یازدهم باید اجرای دقیق نسخه اقتصاد مقاومتی را در اولویت کاری خود قرار دهد.

سعیدی: اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی باید اولویت مجلس یازدهم باشد ، آمایش سرزمینی تا به امروز عملیاتی نشده است

محمد اسماعیل سعیدی در مصاحبه با گروه سیاسی خبرنگاران درباره اولویت های اصلی مجلس یازدهم گفت: حل مسائل اقتصادی کشور یکی از مهمترین اولویت هایی است که باید در مجلس آینده مورد توجه قرار گیرد و اجرای دقیق نسخه اقتصاد مقاومتی لازم است چرا که اکثریت اقتصاددانان بر این باور هستند که تنها راه خروج کشور از بن بست های اقتصادی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است و باید به ظرفیت های داخلی کشور برای حل مسائل اقتصادی توجه شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در دولت و مجلس دهم توجه ای به تعیین تکلیف طرح های عمرانی نیمه تمام نشد و لازم است که در مجلس بعدی طرح های عمرانی نیمه تمام تعیین تکلیف و تکمیل شود.

کننده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مقوله آمایش سرزمینی هم متاسفانه تا به امروز عملیاتی نشده است و این مسئله مسائل زیادی را در کشور ایجاد کرده است و لازم است که در مجلس بعدی به این مسئله هم توجه ویژه شود.

سعیدی تاکید کرد: تعیین تکلیف شرایط صندوق های بازنشستگی، اصلاح ساختار بانک ها و همچنین استقلال بانک مرکزی از دیگر موارد مهمی است که باید در مجلس بعدی برای این مسائل تدابیری اتخاذ شود.

عضو فراکسیون کنندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت اصلاح اقتصاد و معیشت در روستاها گفت: متاسفانه 75 درصد جمعیت روستایی به شهرها مهاجرت کرده اند که ضرورت دارد شرایط اقتصادی روستاها اصلاح شود تا فرایند مهاجرت از روستاها به شهرها متوقف شود.

وی با اشاره به اینکه اصلاح نظام اداری هم از دیگر اولویت ها است که باید کنندگان مجلس یازدهم به آن توجه کنند گفت: نظام اداری ما به جای نتیجه گرایی، وظیفه گراست و این مسئله باعث شده که مسائل عدیده ای در بخش اداری کشور به وجود آید که این فرایند هم باید اصلاح شود.

کننده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت کوچک سازی دولت گفت: دولت بسیار فربه شده است و این مسئله باعث شده که بخش قابل توجهی از بودجه کشور صرف هزینه های جاری دولت شود که مجلس آینده باید طرح هایی در این زمینه و اصلاح این شرایط داشته باشد.

سعیدی گفت: مناطق آزاد باید ظرفیتی برای صادرات کالا باشد اما متاسفانه در حال حاضر مناطق آزاد تبدیل به روزنه ای برای واردات بی رویه کالاها شده است که مجلس دهم با افزایش مناطق آزاد به این مسئله دامن زد که سیاست غلطی بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 22807

به "سعیدی: اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی باید اولویت مجلس یازدهم باشد ، آمایش سرزمینی تا به امروز عملیاتی نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سعیدی: اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی باید اولویت مجلس یازدهم باشد ، آمایش سرزمینی تا به امروز عملیاتی نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید