سوغاتی های خاصی که در سفر به قشم می توانید خریداری کنید

به گزارش بلاگ پو، زمانی که بار سفر می بندیم و دل به جاده می زنیم یاد اعضای خانواده و دوستان مان را هم در چمدان دل مان می گذاریم و راهی می شویم.

سوغاتی های خاصی که در سفر به قشم می توانید خریداری کنید

آنجا است که با هر قدم و هر حرکتی، به یاد عزیزانمان می افتیم و دوست داریم لحظات خوش مان را با آن ها سهیم شویم. جزیره قشم سوغاتی های متنوعی دارد که در این مقاله سعی می کنیم به اختصار بعضی از این سوغاتی ها را با هم آنالیز کنیم و ببینیم به هنگام بازگشت به خانه چه چیزهایی را می توانیم از قشم برای هدیه دادن به عزیزانمام به همراه بیاوریم، از این رو در صورتی که مایلید تا با سوغاتی های قشم بیشتر آشنا شوید دعوت می کنیم که تا سرانجام با ما همراه باشید.

سوغاتی های خاص جزیره قشم

زمانی که با تور قشم لحظه آخر به این جزیره چشم نواز سفر می کنید و از جاذبه های دیدنی اش بهره می برید خرید سوغاتی را نباید فراموش کنید. سوغاتی، نماد هر شهری است و می تواند بعدها یادآور لحظات خوبی باشد که به هنگام سفر به آن منطقه داشته اید. در ادامه با ما همراه شوید تا بعضی از سوغاتی های خاص جزیره قشم را با هم مرور کنیم.

خرما

به نظر می رسد خرما یکی از مشهورترین و محبوب ترین سوغاتی هایی باشد که به هنگام سفر به قشم می توانید خریداری کنید. این جزیره به دلیل آب و هوای مناسب و خاک مرغوبی که دارد، محل رویش خرماهای با کیفیتی است و چشیدن طعم این خرماها می تواند برای هر فردی لذت بخش باشد.

کیک هلر

برای آن هایی که عاشق مواد شیرین هستند و کیک را بیشتر از هر چیز دیگری دوست دارند کیک هلر می تواند بهترین انتخاب باشد. این کیک یکی دیگر از سوغاتی های جزیره قشم محسوب می گردد و جز کیک های اسفنجی به حساب می آید. در پخت کیک هلر از مواد اولیه ای همچون تخم مرغ، آرد ، شکر و وانیل استفاده می گردد. اگر تصمیم دارید طعم این کیک بی نظیر را بچشید، باید سری به روستای هلر در 18 کیلومتری قشم بزنید.

صنایع دستی حصیری

با سفر به قشم تجربیات زیادی عایدتان می گردد. یکی از این تجربه ها، زندگی در آب و هوای گرم است. این جزیره به دلیل آب و هوای گرم خود مکان عالی برای فروش محصولات حصیری محسوب می گردد. در روزگاران نه چندان دور، این محصولات برای خلاصی از گرمای طاقت فرسای جنوب استفاده می شدند و در حال حاضر نیز جز سوغاتی های قشم به حساب می آیند. شما می توانید محصولات مختلفی همچون کلاه، گلدان و ظرف های حصیری را خریداری کنید و به عنوان سوغاتی قشم با خود به خانه بیاورید.

صنایع گلیم بافی

یکی از فعالیت هایی که از قدیم نیز در قشم رواج داشته است گلیم بافی است. زنان و دختران این سرزمین توانایی ها و مهارت های فوق العاده ای در گلیم بافی و سایر صنایع دستی دارند و می توانند هنرشان را به یاری همین گلیم ها به رخ جهانیان بکشانند. اگر عاشق گلیم هستید و مایلید تا یادگاری ارزشمندی از قشم به خانه تان ببرید توصیه می کنیم یکی از این گلیم ها را خریداری نمایید.

صنایع دستی دریایی

هر جای جزیره قشم را که نگاه کنید با سوغاتی های مختلفی رو به رو خواهید شد که هر کدام از آن ها به تنهایی می توانند سبد یادگاری شما را به خوبی پر نمایند. دریا و سواحل آن پر از زیبایی است و یکی از همین زیبایی ها صدف، حلزون و بقایای آبزیانی است که در آب های نیلگون خلیج فارس زندگی می نمایند. اهالی قشم بعد از جمع آوری صدف ها و حلزون ها از آن ها برای ساخت تابلو و سایر آثار هنری استفاده می نمایند.

نان های محلی

شاید باور نکنید اما در جزیره قشم بیش از 20 نوع نان پخته می گردد که هر کدام از آن ها طعم خاص خود را دارند و می توانند سلایق خاصی را جوابگو باشند. یکی از محبوب ترین این نان ها، نان تموشی نام دارد. نان خمیر و نان کروسی نیز از دیگر نان هایی است که در این ناحیه به فروش می رسند.

لباس های محلی

هر شهری در ایران آداب و رسوم خاص خود را دارد. لباس محلی بخشی از همین آداب و رسوم محلی ها محسوب می گردد و می تواند متمایز نماینده افراد یک ناحیه از افراد ناحیه دیگر باشد. در قشم هم می توان لباس های محلی خوبی را پیدا کرد. اگر دوست دارید لباس های محلی اهالی قشم را برای یادگار داشته باشید، بهتر است سری به بازارهای سنتی و پاساژهای آن بزنید و از فروشندگان یاری بگیرید.

ادویه جات

مگر می گردد غذاهای جنوبی را بدون بوی ادویه جات رنگارنگ تصور کرد؟ همه ما خیلی خوب می دانیم که ویژگی اصلی غذاهای جنوبی، ادویه های خوشمزه و گاه تندی است که در آن ها به کار می رود. اگر عاشق طعم غذاهای قشم شده اید و قصد داریدتا بعد از بازگشت به خانه باز هم این طعم را بچشید بهتر است ادویه های مختلفی که در بازارهای قشم به فروش می رسند را به عنوان سوغاتی با خود به همراه ببرید.

گلابتون دوزی

یکی دیگر از صنایع دستی که در قشم از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است، محصولات گلابتون دوزی است. همانطور که می دانید گلابتون دوزی نوعی رودوزی با نقره و طلا محسوب می گردد و از آن برای تزیین لباس های مختلف استفاده می گردد.

تکه دوزی

برای بیشتر خانم های ایرانی واژه تکه دوزی یک واژه آشنا است و خیلی ها محصولاتی که با تکه دوزی تزیین شده اند را در خانه خود دارند. با این حال تکه دوزی در قشم مشهورتر از سایر بخش های ایران است و از آن برای تزیین رختخواب و رومبلی استفاده می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: گردشبان
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 31294

به "سوغاتی های خاصی که در سفر به قشم می توانید خریداری کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوغاتی های خاصی که در سفر به قشم می توانید خریداری کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید