شهبازی عنوان نمود؛ رشته علوم اعصاب نیازمند بودجه هدفمند

به گزارش بلاگ پو، دبیر علمی هفتمین کنگره علوم اعصاب گفت: باید بودجه ای هدفمند در کشور برای حوزه علوم اعصاب و پژوهش های آن در نظر گرفته گردد.

شهبازی عنوان نمود؛ رشته علوم اعصاب نیازمند بودجه هدفمند

به گزارش خبرنگار ، علی شهبازی دبیر علمی هفتمین کنگره علوم اعصاب که امروز در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار گردید اظهار کرد: برگزاری این کنگره با هدف هم اندیشی بین استادان علوم شناختی و دانشجویان است و در این همایش دستاوردهای جدید در حوزه علوم اعصاب ارائه می گردد.

وی اعلام کرد: رشته علوم اعصاب علمی جدید و بین رشته ای است و از پتانسیل بالایی برخوردار است و پروژه های مختلفی منجر به افزایش دانش و تحول در این زمینه در حال اجرا است.

دبیر علمی هفتمین کنگره علوم اعصاب اضافه کرد: انتقال اطلاعات از حافظه حیوانات، جوانسازی و کاهش روند پیری در حیوانات از جمله دستاوردهای جدید علوم اعصاب است که می تواند زمینه رشد علم و دانش بشری را ارتقا دهد.

شهبازی با اشاره به اینکه سوءاستفاده از علوم اعصاب خطرات این حوزه محسوب می گردد، اضافه کرد: کوشش های زیادی در زمینه علوم اعصاب صورت گرفته است و با حمایت ستاد توسعه علوم شناختی و معاونت علمی دستاوردهای زیادی بدست آمده است.

وی تأکید کرد: کشور از نظر نیروی متخصص در حوزه علوم اعصاب دچار کمبود است و باید برنامه ریزی بهتری در این زمینه انجام گردد زیرا بیمای های سلامت روان، آلزایمر و اعتیاد با استفاده از علم علوم اعصاب درمان می گردد.

دبیر علمی هفتمین کنگره علوم اعصاب یادآوری کرد: برنامه استراتژیک در زمینه تحقیقات باید در کشور انجام گردد و یک بودجه هدفمندی را برای حوزه علوم اعصاب و پژوهش های آن در نظر گرفته گردد.

انتهای پیغام /

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 3365

به "شهبازی عنوان نمود؛ رشته علوم اعصاب نیازمند بودجه هدفمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهبازی عنوان نمود؛ رشته علوم اعصاب نیازمند بودجه هدفمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید