صنایع دستی کاشمر به بازارهای خلیج فارس فروخته می گردد

به گزارش بلاگ پو، رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی کاشمر گفت: خوشبختانه بسیاری از محصولات صنایعدستی این منطقه به صورت مستقیم و غیر مستقیم به بازارهای خلیج فارس راه یافته است.

صنایع دستی کاشمر به بازارهای خلیج فارس فروخته می گردد

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، رضا یوسفی امروز شنبه اول شهریور ماه 1399 در جلسه با فعالان حوزه گردشگری که در خانه تاریخی دانش برگزار گردید، اظهار داشت: در حال حاضر پنج دفتر خدمات مسافرتی با مجوز وزارتخانه در این شهرستان مشغول فعالیت هستند.

او با بیان اینکه در حال حاضر هشت اقامتگاه بوم گردی در کاشمر و کوه سرخ مجوز فعالیت گرفته اند، عنوان نمود: اولین اقامتگاه بوم گردی منطقه، اسفند 96 در کوه سرخ فعالیت خود را شروع نموده است.

رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی کاشمر اظهار کرد: اولویت و توسعه پایدار کوه سرخ با توجه به پتانسیل هایی که دارد، به جای صنایع آلاینده، باید بر محور صنعت گردشگری باشد.

او گفت: سال گذشته اولین سازمان مردم نهاد در کاشمر راه اندازی شد، دریافت سه موافقت نامه اولیه برای راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی داشتیم که در حال پیگیری آن ها هستیم.

یوسفی عنوان نمود: کاشمر در حوزه گردشگری از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار است، اگر چه در این مدت جشنواره های بسیاری برگزار گردیده ولی به دلیل شیوع ویروس کرونا، بسیاری از برنامه ها نیز لغو شده است.

او تأکید کرد: توجه به گردشگری و صنایعدستی می تواند اشتغال زایی بسیار بالایی داشته باشد، در حال حاضر 157 رشته صنایعدستی و سه کارگاه عظیم و 180 کارگاه انفرادی در حال فعالیت هستند.

رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی کاشمر با اشاره به اینکه اکنون 1200 نفر در حوزه صنایعدستی فعال هستند، اضافه کرد: در این مدت کالاهای صنایعدستی کاشمر به صورت مستقیم و غیر مستقیم به بازارهای خلیج فارس راه یافتند، همچنین چهار محصول صنایعدستی از جمله فرت بافی و چرم کاشمر صاحب برند رسمی شدند.

او اظهار کرد: با توجه به اینکه تربیت نیروی انسانی یکی از موارد بسیار مهم است، طی سال های 98 و 97 دوره تجاری سازی و بسته بندی صنایعدستی را در این شهرستان برگزار کردیم.

رضا شریعتی مدیر یکی از آژانس های مسافرتی کاشمر گفت: کرونا و از سویی تورم افسار گسیخته، حوزه گردشگری را با مسائل جدی روبرو نموده است.

او با اشاره به اینکه سفرها به دلیل شیوع ویروس کرونا کنسل شده است، اضافه کرد: متأسفانه ایرلاین های داخلی با گذشت بیش از شش ماه هنوز پول های ما را برگشت نداده اند.

شریعتی اظهار کرد: به میزانی که گردشگری ضربه خورده هیچ رسته شغلی دیگر آسیب ندیده و عملاً صنعت گردشگری در حال از بین رفتن است.

احمد خلیلی از فعالان حوزه گردشگری نیز نبود فرودگاه در کاشمر را یکی از مسائل منطقه عنوان نمود و گفت: برای آوردن گردشگران خارجی با مسائل و محدودیت های بسیاری روبرو هستیم.

او با اشاره به نبود موزه در این منطقه عنوان نمود: موزه های مردم شناسی پاسخگو نیست و باید از منظری نو اقدام به ایجاد موزه کنیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 32437

به "صنایع دستی کاشمر به بازارهای خلیج فارس فروخته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع دستی کاشمر به بازارهای خلیج فارس فروخته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید