طرح احیای دو اثر تاریخی خراسان شمالی به تصویب رسید

به گزارش بلاگ پو، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از آنالیز و تأیید اجرای طرح پیشنهادی استحکام بخشی و مقاوم سازی عمارت و آیینه خانه مفخم در شورای فنی سازمان میراث فرهنگی کشور اطلاع داد.

طرح احیای دو اثر تاریخی خراسان شمالی به تصویب رسید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، علی مستوفیان گفت: با توجه به اخذ مجوزهای لازم برای طرح پیشنهادی اولیه در جلسه شورای فنی سازمان میراث فرهنگی کشور در تاریخ 12 خردادماه 98، این طرح پس از بحث و آنالیز و تغییرات مدنظر مورد تصویب نهاده شد.

مستوفیان توضیح داد: اقدامات تکمیلی در مورد تهیه طرح نهایی و مداخلات اجرایی جهت مرمت بخش های آسیب دیده و ساماندهی هر دو اثر در آینده نزدیک شروع خواهد شد که پس از مرمت و راه اندازی مجدد موزه های پیش بینی شده در این آثار، فضاهای مناسب برای بهره برداری گردشگران و شهروندان در اختیار قرار می گیرد.

وی اضافه نمود: با توجه به آسیب های موجود در دو اثر عمارت و آیینه خانه پس از زلزله اردیبهشت 96، بارندگی های اخیر و سایر مداخلات، طرح مرمت و احیاء این آثار با هدف حفظ ارزش های موجود و فراهم آوردن شرایط مناسب حضور شهروندان، گردشگران و بچه ها تهیه شده است.

وی با اشاره به جذب اعتبارات اولیه مورد احتیاج این طرح، مطرح کرد: ایجاد کاربری و عملکرد در بناهای تاریخی ضمن ایجاد شرایط ایده آل برای حضور علاقه مندان و گردشگران به منظور دریافت لذت از ارزش های زیبایی شناختی می تواند به پایش مستمر و جلوگیری از به انزوا کشیدن آثار یاری شایانی نماید.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: محافظت از آثار تاریخی، مرمت و احیاء بناهای تاریخی به منظور بهره برداری عموم شهروندان و به جریان افتادن روح زندگی در بناهای تاریخی یکی از مهم ترین برنامه ها و روش های علمی جهت پایداری، معرفی و ارتقاء ارزش های فرهنگی- اجتماعی هر شهر و تمدنی است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10795

به "طرح احیای دو اثر تاریخی خراسان شمالی به تصویب رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح احیای دو اثر تاریخی خراسان شمالی به تصویب رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید