طهرانچی: دفاع از سرانجام نامه ها در اول اردیبهشت به شکل نیمه حضوری اجرایی می گردد ، احتمال برگزاری امتحانات در دانشگاه آزاد به صورت حضوری

به گزارش بلاگ پو، رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه بنا داریم امتحانات را به صورت حضوری برگزار کنیم، گفت: در صورتی که شرایط فراهم باشد، قصد داریم یک دوره یک ماهه در فصل تابستان برای دروس کارگاهی برگزار کنیم.

طهرانچی: دفاع از سرانجام نامه ها در اول اردیبهشت به شکل نیمه حضوری اجرایی می گردد ، احتمال برگزاری امتحانات در دانشگاه آزاد به صورت حضوری

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، محمد مهدی طهرانچی در گفتگوی اینترنتی خود با شبکه خبر درباره شرایط آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما عظیم ترین مجموعه آموزش مجازی با 10 هزار دانشجو را داشتیم و علاوه بر آن حدود 400 هزار دانشجوی دیگر نیز به آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی وصل هستند.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه دان که بر پایه موبایل قابل بهره برداری است، اضافه کرد: حدود چند سال روی زیر ساخت این سامانه کار شده و اکنون وارد عرصه گردد، این سامانه به زودی پوشش ترم های دانشگاهی ما را انجام خواهد داد.

رئیس دانشگاه آزاد ضمن بیان این مطلب که این اقدام در بعضی استان ها مانند خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان و بوشهر به صورت مستقل اجرا شده است، گفت: این سامانه تعداد 1 میلیون و 100 هزار دانشجو را تحت پوشش خود دارد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی درباره زیرساخت های کشور برای برگزاری آموزش مجازی گفت: زیر ساخت های کشور آماده این حجم از کلاس های مجازی نبود، اما در حال حاضر به دانشجویان اجازه دادیم که اگر آموزش های مجازی مطلوب نبود، تا 3 درس به صورت رایگان از کلاس های حضوری بهره مند شوند و یا حتی نمره شان را جایگزین نمایند.

امتحانات احتمالا به صورت حضوری برگزار می گردد

طهرانچی با اشاره به اینکه فعلا بنا داریم امتحانات را به صورت حضوری برگزار کنیم، گفت: در صورتی که شرایط فراهم باشد، قصد داریم یک دوره یک ماهه در فصل تابستان برای دروس کارگاهی و آزمایشگاهی برگزار کنیم. همچنین دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی، می توانند با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای تحقیقات خود از آزمایشگاه ها استفاده نمایند که این اقدام از اول اردیبهشت ماه عملیاتی می گردد.

شروع نیمه حضوری دفاع از اول اردیبهشت

وی ضمن تاکید بر اینکه نیازی نیست که دانشجویان تحصیلات تکمیلی به محل تحصیل خود بیایند بلکه می توانند به واحد آموزشی شهر خودشان مراجعه نموده و از آزمایشگاه ها و کارگاه های آن واحد بهره مند شوند، گفت: از سوی دیگر نیز بحث دفاع از سرانجام نامه ها در اول اردیبهشت به شکل نیمه حضوری اجرایی خواهد شد. دانشجویان می توانند برای دفاع از سرانجام نامه های خود به واحد دانشگاهی شهر خود مراجعه و برای دفاع از سرانجام نامه اقدام نمایند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی درباره برگزاری کلاس های حضوری گفت: اگر در خرداد ماه به ما فرصت داده گردد ما از آن فرصت برای کلاس های برطرف اشکال به صورت حضوری بهره خواهیم برد. امیدواریم بتوانیم دو تا چهار هفته کلاس حضوری داشته باشیم و بعد از آن امتحانات را برگزار کنیم.

طهرانچی ضمن بیان اینکه تا به امروز شش هفته را از دست داده ایم و تا 15 اردیبهشت حدود 8 هفته را از دست خواهیم داد، توضیح داد: دراین میان فرصتی که برای ما باقی می ماند، حدود 4 هفته است که دانشجویان باید در این چهار هفته به شکل فشرده در کلاس ها حاضر باشد. ما بنا داریم این آموزش ها طی چهار هفته به شکل آموزش مکمل باشند.

وی اضافه کرد: بسیاری از دانشجویان برای خودشان برنامه ریزی نموده اند و شاید بعضی از آن ها آخرین سال تحصیل شان باشد. ما حداکثر با دو هفته تاخیر می توانیم سال تحصیلی را به اتمام برسانیم. دوره کلاس های آزمایشگاه و کارگاه بعد از گذراندن کلاس های نظری برگزار خواهد شد؛ ما منتظریم مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در این خصوص ابلاغ گردد و تا کنون طبق تمام پیش بینی های ستاد ملی مقابله با کرونا عمل نموده ایم.

برگزاری ترم تابستان به صورت مجازی

وی در مورد برگزاری ترم تابستان گفت: ما برای ترم تابستان به صورت مجازی هم فکر هایی نموده ایم و ان شاء الله یک دوره مشخص برای ترم تابستان در نظر خواهیم گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در حال حاضر به فکر بهبود شرایط آموزش مجازی هستیم و امیدواریم بهبودی به حدی برسد که رضایت دانشجویان را در برداشته باشد. در حال حاضر دانشجویان در کل جهان به این شیوه عمل می نمایند و ما در این زمینه عقب نمانده ایم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 24612

به "طهرانچی: دفاع از سرانجام نامه ها در اول اردیبهشت به شکل نیمه حضوری اجرایی می گردد ، احتمال برگزاری امتحانات در دانشگاه آزاد به صورت حضوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طهرانچی: دفاع از سرانجام نامه ها در اول اردیبهشت به شکل نیمه حضوری اجرایی می گردد ، احتمال برگزاری امتحانات در دانشگاه آزاد به صورت حضوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید