فتوحی: تمایل بیش از حد دانش آموزان به رشته های ریاضی و تجربی معضل جدی است

به گزارش بلاگ پو، رئیس دانشگاه شریف، گفت: توجه دانش آموزان به رشته های ریاضی و تجربی در آینده تبدیل به یک معضل جدی می گردد که باید برای آن چاره ای اندیشید.

فتوحی: تمایل بیش از حد دانش آموزان به رشته های ریاضی و تجربی معضل جدی است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در همایش ملی آموزش عالی که صبح امروز در دانشگاه شریف برگزار گردید، گفت: در هیچ دوره ای به حد امروز دولت و بخش های مختلف کشور به دانشگاه نیاز نداشتند البته اثرگذاری دانشگاه در تمامی عرصه ها زبانزد عام و خاص بوده است.

وی اضافه کرد: دانشگاه ها باید آموزش هدفمند و پژوهش مسأله محور را دنبال کند و سرفصل های درسی در دانشگاه ها نیز به درستی تدوین گردد.

فتوحی در ادامه با اشاره به لزوم مهارت افزایی در جوانان، گفت: مهارت افزایی در دانشجویان جهت ایجاد کسب و کار مناسب هدف اصلی دانشگاه است و دانشگاه ها باید در تمام حوزه ها وارد کار شوند و جوانان را برای حل مسائل مختلف آماده نمایند.

رئیس دانشگاه شریف تأکید کرد: باید سرانجام نامه های ارشد دکتری کاربردی تر شوند و به تجاری شدن دستاوردهای جوانان یاری کنیم.

وی با اشاره به ایجاد مرکز نوآوری در دانشگاه شریف، گفت: اطراف دانشگاه شریف بیش از 400 شرکت دانش بنیان تأسیس شده که کسب و کار جوانان در آنجا رشد پیدا می نماید.

فتوحی در سرانجام گفت: دانشگاه باید جوانان را برای آینده آماده کند و به توسعه پایدار و ایجاد آن در دانشگاه نیز مسئولین توجه نمایند البته توجه دانش آموزان به رشته های ریاضی و تجربی در آینده تبدیل به یک معضل جدی می گردد که باید برای آن چاره ای اندیشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6643

به "فتوحی: تمایل بیش از حد دانش آموزان به رشته های ریاضی و تجربی معضل جدی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فتوحی: تمایل بیش از حد دانش آموزان به رشته های ریاضی و تجربی معضل جدی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید