فرمان آماده باش عمران خان به وزارت کشور پاکستان

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران آنلاین:عمران خان در حالی به وزارت کشور فرمان آماده باش داد که ضرب الاجل 48 ساعته رهبر حزب جماعت علمای پاکستان برای استعفای نخست وزیر این کشور عصر یکشنبه 12 آبان به انتها می رسد.

فرمان آماده باش عمران خان به وزارت کشور پاکستان

به نوشته روزنامه دان، عمران خان با صدور فرمانی به وزارت کشور بیان نمود، در صورت تلاش معترضان برای ورود به منطقه قرمز اسلام آباد(محل استقرار اداره های دولتی و نظامی و ساختمان ریاست جمهوری و نخست وزیری) و نقض توافق حاصله با دولت محلی، برای مقابله با هرگونه شرایطی آماده باشند.

به گفته مقامات آگاه، متولیان اجرای قانون از پیش طرحی را برای جلوگیری از ورود معترضان به منطقه قرمز و هدایت آنها به منطقه ای دیگر تهیه کرده اند.

به گزارش ایرنا، سخنگوی ارتش پاکستان شنبه از حمایت نیروهای مسلح کشور از دولت عمران خان خبر داد و گفت، اجازه داده نمی شود هیچ چیز و هیچ کس باعث بی ثباتی کشور شود.

اعضاء و هواداران احزاب سیاسی مخالف دولت پاکستان، در ادامه اعتراضاتی تحت عنوان راهپیمایی آزادی، جمعه وارد اسلام آباد و خواستار برکناری عمران خان از قدرت شدند.

مولانا فاضل الرحمن، رهبر حزب جماعت علمای اسلام شاخه فضل، به عمران خان فرصت داد تا عصر امروز(یکشنبه) از قدرت کناره گیری کند.

فاضل الرحمن شنبه خاطرنشان کرد، برنامه ای برای ورود به منطقه قرمز وجود ندارد اما، تا زمانی که عمران خان استعفا ندهد، معترضان از اسلام آباد نمی روند.

به گفته او، معترضانی از سراسر کشور در حال آمدن به پایتخت و پیوستن به اعتراضات امروز(یکشنبه) در اسلام آباد هستند.

رهبر حزب جماعت علمای اسلام پاکستان افزود: آنها باید باور کنند که فرمانروایی شان بر پاکستان تمام شده است. شما دیگر حاکمان پاکستان نیستند. حکمرانی در دست ماست. ما کشور را به شیوه ای صلح آمیز اداره خواهیم کرد و موجب پیشرفت آن خواهیم شد. ما اقتصاد را احیا خواهیم کرد. این کشور دیگر متعلق به شما نیست.

راهپیمایی آزادی که ابتکار فاضل الرحمن شکل گرفت، از کراچی شروع و پس از گذشت از چندین شهر، جمعه به اسلام آباد رسید.

رهبر حزب مسلم لیگ پاکستان شاخه نواز نیز جمعه در جمع هواداران احزاب مخالف دولت این کشور در اسلام آباد گفـت، مخالفان، سیاست های توخالی نخست وزیر را به خاک سپرده اند.

شهباز شریف افزود: مردمی که در این جا گرد هم آمده اند، نخست وزیر را برکنار خواهند کرد.

در همین حال، عمران خان که گفته تسلیم فشار مخالفان نمی شود، جمعه در جمع هواداران خود، از رسانه ها خواست به میان شرکت کنندگان در راهپیمایی آزادی بروند و از آنها بپرسند، کدام یک از آنها به دنبال آزادی هستند.

او افزود: اگر از اعضای حزب مردم درباره علت شرکت در راهپیمایی بپرسید، می گویند اجناس گران شده است، اعضای حزب مسلم لیگ شاخه نواز نمی دانند چرا در این راهپیمایی شرکت کردند و اعضای حزب جماعت علمای اسلامی هم در جواب می گویند، یهودیان در شرف سلطه بر اسلام آباد هستند.

دولت پاکستان تصمیم گرفته که مولانا فاضل الرحمن، رهبر حزب جماعت علمای اسلام شاخه فضل را به خاطر اظهاراتی که در خصوص لزوم برکناری عمران خان گفته به دادگاه بکشاند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 14715

به "فرمان آماده باش عمران خان به وزارت کشور پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرمان آماده باش عمران خان به وزارت کشور پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید