قراردادهای ارتباط با صنعت و جامعه افزایش یافت

به گزارش بلاگ پو، مدیرکل ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مبلغ و تعداد قراردادهای ارتباط با صنعت و جامعه در 6 سال گذشته با افزایش رو به رشدی روبرو بوده است به طوری که می تواند رونق فراوری را در راستای اقتصاد مقاومتی افزایش دهد.

قراردادهای ارتباط با صنعت و جامعه افزایش یافت

محمدسعید سیف مدیرکل ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاه خبرنگاران، در ارتباط با صنعت در جامعه گفت: ارتباط میان صنعت و دانشگاه موضوعی است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است که در این رابطه آمارهای موجود در مورد قراردادهای ارتباط با صنایع و دستگاه های اجرایی با دانشگاه ها و مراکز پژوهش کشور نشان از رشد می دهد.در سال های اخیر تفاهم نامه هایی میان وزارت علوم و سایر وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی به امضا رسیده و همکاری های خوبی شروع شده است.

هنوز از پتانسیل دانشگاه ها به خوبی استفاده نمی گردد

وی اضافه نمود: در حال حاضر پروژه های تحقیقاتی خوبی به مراکز علمی ، دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور داده شده است اما باید به این نکته اشاره کنم که آمارهای به دست آمده نشان از کمبود تعداد قراردادهای کلان دانشگاه ها با وزارتخانه و دستگاه های اجرایی به نسبت دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه ها دارد. به این معنی که هنوز از پتانسیل دانشگاه ها به خوبی استفاده نمی گردد و می توان انتظار رشد بیشتری را از آنها داشت.

قراردادهای ارتباط با صنعت افزایش یافته است

سیف توضیح داد: تعداد قراردادهای ارتباط با صنعت در جامعه در سال 92، 30 هزار و 35 قرارداد بوده است که هر سال با افزایش رو به رشدی همراه بوده که در سال 97 این تعداد به 8 هزار و 2 قرارداد افزایش یافته است. این در حالی است که مبلغ قراردادهای ارتباط با صنعت جامعه از سال 92 از 335 میلیارد تومان در سیر رشد قرار گرفته تا اینکه در سال گذشته به 1953 میلیارد تومان افزایش یافته است.

باید آمار قرارداد حوزه صنعت افزایش چشمگیری پیدا کند

مدیرکل ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: تعداد کارفرمایان قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت که هم اکنون در حال انجام است در مقایسه با سال 92 از 1079 کارفرما در سیر تحول سال های اخیر در سال 97 به 3941 کارفرما رسیده است که این آمار نشان از رشد حوزه ارتباط صنعت با دانشگاه دارد که البته باید در این رابطه بگویم این میزان افزایش که در تعداد کارفرمایان مبالغ قراردادها و تعداد قراردادها وجود دارد به نسبت دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مراکز علمی کشور درصد زیاد قابل توجهی نیست که باید این آمار با افزایش چشمگیری پیدا کند.

انتهای پیغام/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18799

به "قراردادهای ارتباط با صنعت و جامعه افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قراردادهای ارتباط با صنعت و جامعه افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید