قرارداد 9 طرح نگهداشت و افزایش فراوری نفت امضا شد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از صداوسیما، بیژن زنگنه در مراسم امضای­ قرارداد طرح های نگهداشت و افزایش ظرفیت­ فراوری نفت گفت: ­­ توانمندسازی پیمانکاران و ایجاد نشاط در سازندگان داخلی مهم ترین هدف بسته های قراردادی طرح نگهداشت و افزایش توان فراوری است. ­

قرارداد 9 طرح نگهداشت و افزایش فراوری نفت امضا شد

وی با بیان اینکه امروز روز مبارکی برای صنعت نفت است، اضافه نمود: این روز را به همه همکارانم که یک سال و نیم زحمت کشیدند تبریک می گویم.

زنگنه با اشاره به اینکه در ابتدای مسئولیتم در­­ دولت دوازدهم،­ ایده ای را با همکارانم با هدف اشتغال زایی و ایجاد تحرک میان پیمانکاران ایرانی با استفاده از توان اقتصادی داخلی مطرح کردم، اضافه نمود: اجرای این طرح، پیغام روشنی به بیگانگان و بعضی داخلی هاست که کوشش می نمایند با تحریم در دل مردم نگرانی ایجاد نمایند.

وزیر نفت از استفاده حداکثری توان پیمانکاران و سازندگان داخلی در طرح های نگهداشت فراوری اطلاع داد و گفت: چهار درصد کل اعتبارات طرح نگهداشت و افزایش فراوری نفت به بحث مسئولیت های اجتماعی تعلق می گیرد و همچنین نوسازی تاسیسات نفت را در این طرح مدنظر قرار دادیم.

وی اضافه نمود: هنر واقعی این است که با امکانات موجود و بدون فشار به بودجه عمومی، با خلاقیت برای کشور ثروت آفرینی کرد؛ کاری که در این طرح مورد توجه قرار گرفته است.

وزیر نفت، با تاکید بر این که یکی دیگر از اهداف در این طرح، اصلاح روش اجرای طرح ها و فاصله دریافت از روش امانی و اجرا در قالب EPC/EPD به معنای واقعی است، اضافه نمود: پرداخت به پیمانکاران بر اساس تکمیل زنجیره ای از کار خواهد بود.

زنگنه، استفاده حداکثری از توان پیمانکاران و سازندگان داخلی در اجرای این طرح را مورد تاکید قرار داد و اضافه نمود: اندکی طرح را به تاخیر انداختیم تا زمانی که با اجرای این طرح ها، نفت بیش تر به مدار می آید، بتوانیم این نفت را به بازار روانه کنیم.

در این مراسم همچنین رضا دهقان معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت با بیان اینکه هدف از این­ قراردادها حفظ و افزایش میزان فراوری از میادین نفتی است، ­ گفت:­ این 10­­ قرارداد، ­ بخشی از 33 پروژه با ارزش سرمایه گذاری ­بالغ بر­6 میلیارد دلار است که پیش بینی شده در طول 3 سال اجرا گردد.

وی اضافه نمود: ­ارزش این قراردادها حدود یک میلیارد دلار است که 80 درصد تامین اقتصادی آن توسط وزارت نفت و 20 درصد آن از محل آورده پیمانکاران انجام خواهد شد.

دهقان با بیان اینکه ­برای تامین اقتصادی این پروژه ها، ­10 هزار میلیارد ریال اوراق منفعت، ­گفت: هفته آینده برای فروش عرضه خواهد شد و تا انتها سال نیز 20 هزار میلیارد ریال دیگر اوراق منفعت منتشر می گردد.

دهقان گفت: ­ این 9­ قرار داد بین شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، ­ شرکت نفت مناطق مرکزی و شرکت نفت فلات قاره با پیمانکاران داخلی امضا شد و شامل ­توسعه و افزایش فراوری در ­میادین منصوری آسماری و رامشیر کبود گچساران حامی لالی آسماری و نرگسی ­خواهد بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 4165

به "قرارداد 9 طرح نگهداشت و افزایش فراوری نفت امضا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرارداد 9 طرح نگهداشت و افزایش فراوری نفت امضا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید