مارس 2019 آغاز عملیات اجرایی بخش تاجیکی کاسا 1000

به گزارش بلاگ پو، وزارت انرژی و ذخایر آب تاجیکستان زمان آغاز عملیات اجرایی بخش تاجیکی کاسا 1000 را اواسط ماه مارس سال جاری میلادی گفت.

مارس 2019 آغاز عملیات اجرایی بخش تاجیکی کاسا 1000

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، وزارت انرژی و ذخایر آب تاجیکستان گفت روند ساخت بخش تاجیکی پروژه کاسا 1000 در نیمه دوم سال جاری میلادی شروع می شود.

بنابه این گزارش، قبل از شروع کارهای عملی در این خط انتقال برق باید مسائل مربوط به محیط زیست، تحقیقات زمین شناسی و پرداخت پول به خانواده هایی که از اراضی آنها ستون های خطوط انتقال برق عبور می کند، حل و فصل شوند.

در حال حاضر نهادهای مربوطه تاجیکستان و پیمانکاران مشغول حل و فصل این مسائل بوده و انتظار می رود که کار در این زمینه تا نیمه دوم ماه جاری به انتها و کارهای عملی این پروژه شروع شود.

قبلا گزارش شده بود ک تاجیکستان پیش پرداخت اولیه را شروع کرده و پیمانکاران خارجی کارهای اولیه در این پروژه را شروع کردند.

در چارچوب این پروژه خطوط انتقال برق 500 کیلووات و ایستگاه مبدل برق در نیروگاه سنگتوده احداث می شوند. کارهای مرتبط توسط شرکت سوئدی آی بی بی و شرکت هندی کالپاتارو پاور ترانسمیسیان صورت می گیرند.

شرکت هندی قبلا کار اولیه در زمینه ساخت بخش تاجیکی خط انتقال برق 500 کیلووات را شروع کرده است. ساخت ایستگاه مبدل برق در نیروگاه سنگتوده توسط شرکت آی بی بی سوئد احداث می شود.

طبق گزارش مقامات مرتبط تاجیکستان کارهای ساخت و ساز همچنین در قلمرو کشورهای شرکت کننده این پروژه، قرقیزستان، افغانستان و پاکستان نیز شروع شده است.

حجم کلی اجرای این پروژه بیش از یک میلیارد دلار است که 314 میلیون دلار از آن به تاجیکستان، 209 میلیون دلار به قرقیزستان، 354 میلیون دلار به افغانستان و 209 میلیون دلار به پاکستان مربوط است.

پروژه کاسا 1000 به طور رسمی در 12 می سال 2016 راه اندازی شد. تأمین برق آسیای جنوبی به کمک منابع انرژی آسیای مرکزی و ساخت خطوط انتقال با ولتاژ بالا انتقال برق که سیستم های انرژی قرقیزستان، تاجیکستان، افغانستان و پاکستان را به هم متصل می کند، هدف این پروژه است.

سازمانهای بین المللی مانند گروه بانک جهانی، بانک توسعه اسلامی و ..از پروژه حمایت می کنند.

از جمله برای احداث بخش تاجیکی پروژه کاسا 1000 بانک جهانی 45 میلیون دلار، بانک توسعه اسلامی 70 میلیون دلار و بانک اروپایی توسعه و بازسازی 110 میلیون دلار به تاجیکستان اختصاص می دهند.

انتهای پیام/ح

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5015

به "مارس 2019 آغاز عملیات اجرایی بخش تاجیکی کاسا 1000" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مارس 2019 آغاز عملیات اجرایی بخش تاجیکی کاسا 1000"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید