مارک اسپر از خروج 3هزار نظامی آمریکا از افغانستان اطلاع داد

به گزارش بلاگ پو، ایرنا نوشت: وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه گفت که تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2020، شمار نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان را به کمتر از 5 هزار نفر کاهش خواهد یافت.

مارک اسپر از خروج 3هزار نظامی آمریکا از افغانستان اطلاع داد

مارک اسپر در گفت وگو با شبکه فاکس نیوز وابسته وزارت دفاع کشورش، مدعی شد که شمار نظامیان این کشور در افغانستان، تا ماه نوامبر، به کمتر از 5 هزار نفر کاهش خواهد یافت.

در حالی که رقابت انتخاباتی 2020 در سوم نوامبر (13 آبان) برگزار می گردد؛ این کاهش نیرو را می توان به منزله کوشش دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای تحقق وعده خود مبنی بر بازگشت نظامیان به خانه تلقی کرد تا به این ترتیب، افکار عمومی آمریکا را به نفع انتخاب مجدد خود، تلطیف کند.

پیشتر نیز ترامپ در مصاحبه با پایگاه خبری آکسیوس کشورش گفته بود که تا فرا رسیدن موعد انتخابات، شمار نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان را به حدود 4 هزار نیرو کاهش خواهد داد.

قابل توجه اینکه در حال حاضر حدود 8 هزار و 600 نظامی آمریکایی در افغانستان حضور دارند.

خروج نظامیان بیگانه، از جمله شروط طالبان برای مذاکره با آمریکایی ها بود.

این درحالی است که بعضی دیگر رسانه های آمریکایی نیز خبر دادند که تعداد نیروهای آمریکایی در عراق نیز از 5 هزار و 200 نفر فعلی به حدود 3 هزار و 500 نفر در چند ماه آینده کاهش می یابد.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از چند مقام آمریکایی گزارش داد که پنتاگون در دو تا سه ماه آینده یک سوم از تعداد ارتش آمریکا را در عراق کاهش داده و به حدود 3 هزار و 500 نفر می رساند. این مقیاس برابر سطح زمانی است که ارتش آمریکا در سال 2015 برای مبارزه با گروه داعش به عراق بازگشت.

310 310

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 33098

به "مارک اسپر از خروج 3هزار نظامی آمریکا از افغانستان اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مارک اسپر از خروج 3هزار نظامی آمریکا از افغانستان اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید