محدود کردن مجالس شادی و ترحیم در جلوگیری از کرونا موثر است

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج گفت: برخی از مردم مجالس شادی و ترحیم را محدود کردند، درصورتی که در استان فراگیر شود می تواند در جلوگیری از کرونا موثر باشد.

محدود کردن مجالس شادی و ترحیم در جلوگیری از کرونا موثر است

سعید جاودان سیرت در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: با تمهیداتی که با دانشگاه علوم پزشکی اتخاذ کردیم خوشبختانه تا به امروز تنها یک مورد مثبت کرونا داشتیم که همان یک مورد نیز در سلامتی کامل به سر می برد.

وی اظهار کرد: تعدادی از خیرین بالغ بر 25 تا 30 میلیون تومان در زمینه مالی کمک کردند که در جهت تامین تجهیزات، مایحتاج روزانه و اسباب و ابزارها بیمارستان برای بیماری کرونا استفاده می شود.

رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج با بیان اینکه در حال حاضر شرایط مطلوبی داریم و بیمارستان کاملا آماده است، شرح داد: جهت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در تمام اتاقهای بیمارستان تنها یک بیمار وجود دارد.

جاودان سیرت ادامه داد: از همراهی و همگامی مردم و رعایت نکات بهداشتی خوشحالیم و انتظار داریم که این موضوع استمرار داشته باشد و مردم همچنان در بحث دست ندادن، روبوسی نکردن و عدم حضور در تجمعات مساعدت و مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه رهاسازی دستمال کاغذی، دسکش و ماسک استفاده شده شخصی در محیط باعث ترویج و انتشار بیماری می شود تاکید کرد: انتظار داریم این موضوع نیز جدی گرفته شود و مردم مطمئن باشند که اگر خبر و یا اتفاقی در بیمارستان و یا در حوزه سلامت رخ دهد، صادقانه با مردم در میان خواهیم گذاشت.

رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج مطرح نمود: مردم مجالس شادی و ترحیم را محدود کرده اند که کار فرهنگی ارزشمندی است و اگر در سطح استان انجام گیرد می توانیم جلوی انتشار بیماری را بگیریم.

جاودان سیرت اظهار کرد: از ویژگی های ویروس کرونا این است که هر فرد مبتلا که توصیه های بهداشتی را رعایت نکند می تواند 14 نفر را مبتلا کند، بنابراین عدم حضور در تجمعات و مراسمات کمک بسیار موثری در قطع زنجیره انتشار این بیماری است و از مردم انتظار داریم که در این ایام تعطیلات از سفر کردن بپرهیزند.

وی افزود: این ویروس همه سنین و مقاطع را می تواند درگیر کند که برای بعضی افراد خطرناک تر است و حتی اگر مسئله ای برای فرد ایجاد نکند، باعث انتشار بیماری می شود پس توصیه ما این است که افراد خودشان را در خانه قرنطینه کنند و موازین بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج گفت: افراد به صورت غیرضروری به بیمارستان مراجعه نکنند و اگر فردی دچار تنگی نفس شدید، تب بالا و سرفه شدید بود خصوصا فردی که در مکان های شلوغ و شهرهایی مثل قم، تهران، گیلان، گلستان و مازندران رفت و آمد داشته به بیمارستان مراجعه کند تا مورد ارزیابی قرار گیرد.

جاودان سیرت با بیان اینکه متخصصین در سطح شهر و درمانگاه ها در خدمت مردم هستند، اعلام نمود: اورژانس و سایر مراکز درمانی در جریان پروتکل درمانی هستند و براساس این پروتکل پزشکان و متخصصان افرادی که نیازمند ارجاع باشند را به بیمارستان ارجاع می دهند تا به امروز نیز این هماهنگی ها به خوبی اجرا شده است.

به گزارش خبرنگاران، وی با بیان اینکه تا به امروز فوت ناشی از بیماری کرونا ویروس در استان نداشته ایم، شرح داد: تا به امروز حدود 500 نفر مراجعه سرپایی در خصوص کرونا داشتیم که از این تعداد 120 نفر بستری شدند، 55 نفر نمونه برداری و برای آزمایش به تهران ارسال شده و تعداد زیادی نیز مرخص شدند. تنها یک مورد مبتلا به کرونا در استان داشته ایم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 20939

به "محدود کردن مجالس شادی و ترحیم در جلوگیری از کرونا موثر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدود کردن مجالس شادی و ترحیم در جلوگیری از کرونا موثر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید