مخالفت بعضی وزرای ارشد کابینه دولت پاکستان با صادرات داروی کلروکین

به گزارش بلاگ پو، تصمیم دولت پاکستان برای صادرات داروی مالاریا معروف به کلروکین به بعضی از کشورهاید درگیر ویروس کووید-19 با مخالفت بعضی از وزیران ارشد کابینه روبرو شده است.

مخالفت بعضی وزرای ارشد کابینه دولت پاکستان با صادرات داروی کلروکین

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تصمیم دولت پاکستان برای صادرات داروی مالاریا معروف به کلروکین به بعضی از کشورهای درگیر ویروس کووید-19 با مخالفت بعضی از وزیران ارشد کابینه روبرو شده است.

رسانه های پاکستانی روز چهارشنبه گزارش دادند، فراوری داروی کلروکین در این کشور به میزان 40 میلیون قرص رسیده و به گفته دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان، مواد اولیه کافی نیز برای فراوری این دارو ها در دسترس است.

اما منابع مطلع به رسانه ها درخصوص جلسه روز گذشته اعضای کابینه دولت پاکستان به ریاست عمران خان نخست وزیر این کشور گفتند:تصمیم دولت برای صادرات کلروکین به کشور های دوست با مخالفت جدی وزیران حقوق بشر، توسعه و برنامه ریزی، آموزش و پرورش و وزیر راه آهن روبرو شد.

براساس این گزارش، وزرای مخالف صادرات داروی ضدمالاریا به خارج معتقدند که این اقدام ممکن است به کاهش ذخیره دارو کلروکین و حتی تمام شدن آن منجر گردد.

با این حال دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور اطلاع رسانی خاطرنشان کرد: این کشور ضمن اطمینان نسبت به اینکه صادرات دارو باعث کمبود داخلی نخواهد شد، تصمیم به یاری به دوستان خود گرفته است.

فردوس عاشق اعوان گفت: براساس موافقت کابینه دولت، یک میلیون قرص به عربستان و آمریکا، 500 هزار قرص یه ترکیه و ایتالیا، 5 میلیون برای انگلیس و چندصدهزار قرص ضدمالاریا به قطر و قزاقستان ارسال می گردد.

صادرات داروی ضدمالاریا در پاکستان تا 10 روز پیش ممنوع بود

پیش تر دولت پاکستان پس از اقدام بعضی از کشور های منطقه و دنیا در اجرای شیوه پلاسما درمانی برای بیماران مبتلا به ویروس کووید-19 و تجربه استفاده از داروی های مالاریا، صادرات کلروکین را ممنوع نموده و فراوری مواد خام این دارو را افزایش داد.

مقامات وزارت بهداشت پاکستان گفتند: با توجه به اینکه در بعضی از کشور ها داروی هیدروکسی کلروکین برای درمان احتمالی بیماران کرونایی تجویز شده است، این تجربه در شهر های لاهور و کراچی نیز انجام شد که ده ها بیمار مبتلا به کووید-19 بهبود یافتند.

نخست وزیر پاکستان نیز 23 فروردین گذشته طرح وزارت تجارت این کشور برای ممنوعیت صادرات دارای مالاریا را تایید کرد و قرار شد فراوری داخلی این دارو افزایش یابد.

سرعت افزایش تعداد بیماران کرونایی در شهر های مختلف پاکستان تا به امروز کاهش نیافته و مسئولان این کشور نسبت به رسیدن شمار مبتلایان به کرونا تا آخر ماه جاری میلادی به 50 هزار نفر ابراز نگرانی می نمایند.

دولت پاکستان بیم آن دارد که در صورت عدم پایبندی مردم به فاصله گذاری اجتماعی شمار بیماران کرونایی به ده ها هزار نفر افزایش یابد. نگرانی این کشور بابت افسار گسیختگی کرونا در حالی عنوان می گردد که شمار مبتلایان به این ویروس از 9 هزار 500 نفر عبور نموده و تا به امروز 201 نفر جان خود را از دست دادند. 2073 بیمار کرونایی نیز در شهر های مختلف پاکستان بهبود یافته اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 24856

به "مخالفت بعضی وزرای ارشد کابینه دولت پاکستان با صادرات داروی کلروکین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت بعضی وزرای ارشد کابینه دولت پاکستان با صادرات داروی کلروکین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید