مرمت لوسترها و پنجره های ارسی کاخ صاحبقرانیه مجموعه نیاوران به خاتمه رسید

به گزارش بلاگ پو، مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران از اتمام پروژه حفاظت و مرمت لوسترها و دیوارکوب های کاخ صاحبقرانیه اطلاع داد.

مرمت لوسترها و پنجره های ارسی کاخ صاحبقرانیه مجموعه نیاوران به خاتمه رسید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، سیدرحمت الله رئوف حنان مدیر این مجموعه امروز شنبه 12 آبان با اعلام این خبر گفت: در راستای حفظ یکپارچگی و حفاظت آثار تاریخی فرهنگی موجود در مجموعه نیاوران، عملیات حفاظت و مرمت لوسترها و دیوارکوب های کاخ صاحبقرانیه با هدف تعمیر ساختاری و ایجاد شرایط محافظتی مناسب برای این آثار پس از طرح در کمیته راهبردی با نظارت واحد حفاظت و مرمت و دفتر فنی این مجموعه از خرداد سال 1396 شروع شد و در آبان ماه امسال به اتمام رسید.

او اضافه کرد: در این پروژه تعداد 157 لوستر و دیوارکوب در برنامه تعمیر، بهسازی و بسته بندی حفاظتی موقت نهاده شد و با آنالیز دقیق این آثار با نظارت واحد حفاظت و مرمت مجموعه، فن شناسی، آسیب شناسی و مستندنگاری لوسترها و دیوارکوب ها انجام شد و پس از ثبت اطلاعات، عملیات اجرایی حفاظت و مرمت این آثار صورت گرفت.

مدیر مجموعه نیاوران ادامه داد: مستندنگاری آثار در قبل، حین و بعد از مرمت، پاکسازی، باز نمودن موقت قطعات با رعایت اصول فنی و ایمنی، استحکام بخشی و اصلاح اتصالات فلزی و یراق، تصحیح و تعمیر قطعات در صورت لزوم و همچنین تأمین کسری قطعات و حفاظت پیشگیرانه در اتصالات نمایشی از دیگر اقدامات حفاظتی و مرمتی صورت گرفته بر روی این لوسترها بود.

لوسترها و دیوارکوب های کاخ صاحبقرانیه عمدتاً ساخت کشور فرانسه است که در دوره پهلوی در تزئینات داخلی این کاخ استفاده شده و هم زمان با انجام طرح مطالعات مرمتی بنای این کاخ، لوسترها و دیوارکوب های این موزه نیز مرمت، تعمیر و با رعایت اصول حفاظتی بسته بندی موقت شد.

همچنین در راستای حفظ یکپارچگی و حفاظت از آثار و بناهای مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، عملیات احیا و مرمت پنجره های ارسی ضلع جنوبی کاخ صاحبقرانیه انجام است.

عملیات احیا و مرمت ارسی های ضلع جنوبی کاخ صاحبقرانیه با نظارت واحد حفاظت و مرمت و دفتر فنی این مجموعه از شهریور ماه امسال اجرایی شد و به تازگی به اتمام رسید.

سید رحمت الله رئوف حنان مدیر مجموعه نیاوران در خصوص پروژه حفاظت و مرمت ارسی های این کاخ گفت: این پروژه شامل پاکسازی، رنگبری لایه رنگ آسیب دیده، استحکام بخشی، مرمت بخش های آسیب دیده، موزون سازی رنگی، اجرای زیرسازی، پرنمودن ترک ها و همچنین اجرای طرح حفاظت پیشگیرانه بود.

پنجره های ارسی کاخ صاحبقرانیه بر اثر آلودگی حاصل از آلاینده ها، آلودگی بیولوژیکی و همچنین عوامل رطوبتی طی سال های گذشته دچار فرسایش و آسیب دیدگی شده بود که با اجرای این طرح، مرمت و احیا شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2611

به "مرمت لوسترها و پنجره های ارسی کاخ صاحبقرانیه مجموعه نیاوران به خاتمه رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت لوسترها و پنجره های ارسی کاخ صاحبقرانیه مجموعه نیاوران به خاتمه رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید