مستند آدور به فینال رسید

به گزارش بلاگ پو، کارگردان مستند آدور از راه یابی به فینال پنجمین جشنواره تلویزیونی فیلم مستند خبر داد.

مستند آدور به فینال رسید

جدیدترین دست آورد محمد صادق ناماعیلی فیلم ساز جوان استان کرمان را می توان درخشش در جشنواره تلویزیونی فیلم مستند نام کرد. در این جشنواره، فیلم مستند ‹آدور که تولید حوزه هنری انقلاب اسلامی است به مرحله نهایی راه یافته است؛ به همین بهانه مصاحبه ای با این فیلم ساز برجسته استان کرمان داشته ایم.

محمدصادق ناماعیلی کارگردان مستند آدور در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از کرمان، گفت: جذب سرمایه گذار و تهیه کننده حرفه ای بزرگترین چالش فیلم سازان در استان کرمان است.

خودتان را معرفی کنید؟

من محمد صادق ناماعیلی هستم، تهیه کننده و کارگردان مستند آدور، سینما خواندم و سال ها است که در عرصه فیلم مستند فعالیت می کنم، بیشتر فیلم هایم را در استان کرمان ساختم چرا که احسنام بر این است که مسائل و معضلاتی که در این استان وجود دارد را کمتر هنرمندان به آن پرداخته اند.

آدور چگونه خلق شد؟

او افزود: یکی از معضلاتی که شاید در استان ما خیلی پررنگ است مسئله بحران هویت افرادی است که تحت نام بی شناسنامه آن ها را می شناسیم، من دوست داشتم پیرامون این مسئله یک فیلم مستند بسازم و یک سوژه ای را پیدا کنم که با این مسئله روبروه مستقیم داشته باشد تا به کارکتر مصطفی بر خوردم و مستند آدور با پیدا کردن او که هیچ وقت پیروز نشده بود مادرش را ببیند و شناسنامه هم نداشت کلید خورد.

از آنجایی که کارکتر من در حاشیه شهر کرمان زندگی می کرد تلاش کردم به واسطه پرداختن به شخصیت مصطفی بتوانم به مسائل و معضلات مردم حاشیه نشین شهر کرمان هم بپردازم.

معنی آدور و وجه تسمیه این انتخاب نام چیست؟

ناماعیلی شرح داد: آدور در فرهنگ واژگانی استان کرمان به معنای یک بوته خار است و ما عملا با یک شخصیتی رو به رو بودیم که مانند خار مستحکم، مقاوم و تک افتاده است و انگار هیچ کسی به او توجه ویژه ای ندارد.

از فرایند تولید و دست آورد های آدور بگویید؟

ساخت تقریبا 9 ماه طول کشید و تقریبا 6 ماه درگیر تدوین و مراحل بعدی آن بودیم که خوشبختانه در سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند سینما حقیقت این اثر توانست جایزه ویژه هیئت داوران را به خود اختصاص بدهد که بسیار تا بسیار ارزشمند است.

در جهت تولید آدور به مسئله ای هم بر خوردید؟

ما متاسفانه وقتی می خواهیم در استان کرمان فیلم تولید کنیم همیشه با یک معضل اساسی روبرو هستیم که آن جذب سرمایه گذار و یا تهیه کننده حرفه ای است که من هم در تولید این فیلم با مسائل زیادی روبرو بودم، اما با حمایتی که حوزه هنری انقلاب اسلامی از فیلم من کرد توانستم این فیلم را به خاتمه برسانم و آن را ارائه کنم.

از برنامه های اکران و جشنواره های پیش روی آدور برایمان بگویید؟

خوشبختانه این فیلم در پنجمین جنشواره تلویزیونی فیلم مستند انتخاب شده است و به مرحله نهایی (فینال) راه یافته است؛ تلاش ما بر این است که بتوانیم در این جشنواره هم نمایش پیروزی داشته باشیم، چون مطمئنم طیف وسیعی این فیلم را خواهند دید و امیدوارم با دیدن شدن این اثر، بحران بی شناسنامه ها و حاشیه نشینی در استان کرمان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

ی

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 56095

به "مستند آدور به فینال رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مستند آدور به فینال رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید