مهدکودک خوب در تهران چه ویژگی هایی دارد؟

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران: امروزه بسیاری از والدین به جهت مشغله های کاری خود و یا هر دلیل دیگری ترجیح می دهند که فرزندان خود را به مهدکودک ببرند. در این میان، اما انتخاب یک مهدکودک خوب کار چندان راحتی نیست و برای رسیدن به یک گزینه ایده آل باید مسائل بسیاری را در نظر داشت. در این مطلب با شما هستیم تا بگوییم که یک مهدکودک خوب در تهران چه ویژگی هایی دارد. پس با ما همراه باشید.

مهدکودک خوب در تهران چه ویژگی هایی دارد؟

از پروفایل ما bestcanadatours دیدن نمایید.

رعایت نظافت در مهدکودک خوب

به طور کلی باید بگوییم که یکی از اصلی ترین و مهم ترین ویژگی های یک مهدکودک خوب در تهران برخورداری از نظافت است. از آنجایی که سطح ایمنی بچه ها به مراتب پایین تر از بزرگسالان است و هم چنین در تماس بیشتری با خاک، آلودگی و عدم موازین بهداشتی هستند، بیشتر از بزرگسالان در معرض ابتلا به بیماری های متفاوتی قرار خواهند. این موضوع به خصوص در رابطه با انگل ها، ویروس ها و باکتری هایی که به وسیله دهان وارد دستگاه گوارش می شوند نیز به مراتب اهمیت بیشتری پیدا می نماید. طبیعی است که عفونت های ناشی از آلودگی های محیطی در مهدکودک ها می تواند عواقب بسیاری اعم از کم خونی، فقر آهن، کاهش رشد بچه ها، بزرو مسائل جسمی و ذهنی و... داشته باشد.

به همین دلیل است که رعایت نظافت در یک مهدکودک خوب می تواند تا حد بسیار زیادی در کاهش احتمال ابتلا به بیماری های متفاوت در بچه ها مؤثر باشد. باید به این نکته توجه داشته باشید که یک مهدکودک خوب در تهران باید به گونه ای باشد که کف و دیوار های آن هر روز نظافت شوند. توصیه ای که داریم این است که در فصل های سرد سال که بچه ها نمی توانند در حیاط مهدکودک بازی نمایند و بنابراین باید دائماً در محیط کلاس بمانند، حتماً از سیستم تهویه ضد باکتری استفاده شود.

علاوه بر این ها باید توجه کنید که بهتر است که یک مهدکودک خوب در تهران دارای کف موکت، پارکت و یا تاتمی داشته باشد. در این صورت نیز برای نظافت موکت حداقل ماهی یک بار و برای نظافت پارکت نیز به صورت روزانه اقدام شود. در کنار این در آوردن کفش و به پا داشتن جوراب های تمیز نیز از دیگر قوانین موجود در یک مهدکودک خوب در تهران به شمار می آید.

تعداد کم دانش آموزان در کلاس

یکی دیگر از ویژگی های یک مهدکودک خوب در تهران آن است که کلاس ها از دانش آموزان کمتر از 10 نفر برخوردار باشد. در صورتی که تعداد دانش آموزان کلاس ها در مهدکودک ها بیشتر از 10 نفر باشد مربی زودتر و البته بیشتر خسته می شود و در نتیجه نمی تواند وقت و زمان کافی را برای هر کدام از بچه ها صرف کند. این در صورتی است که در بسیاری از مهدکودک ها، تعداد دانش آموزان آن قدر زیاد است که کنترل آن ها به طور کلی از دست مربی خارج می شوند؛ بنابراین توصیه می کنیم که به سراغ مهدکودکی بروید که یا با داشتن یک مربی تعداد دانش آموزان کمتر از 10 نفر داشته باشند یا در صورت وجود تعداد بیشتری از بچه ها در کلاس از دو مربی به صورت همزمان یاری گرفته شود.

وسایل بازی در مهدکودک

طبیعی است که زمان زیادی از کودک شما در مهم کودک به بازی و استفاده از وسایل بازی صرف می شود. به همین دلیل هم ضروری است که وسایل و اسباب بازی هایی که در اختیار بچه ها قرار می گیرند با سن آن ها متناسب باشد و در زمان بازی نیز یک مربی در کنار آن ها باشد تا اطمینان یابد که بچه ها به خود و یا دیگران آسیبی نمی زنند. این موضوع به خصوص در رابطه با وسایلی همچون لگو های بسیار کوچک، خمیر های بازی و... به مراتب اهمیت بیشتری می یابد، چراکه احتمال آن وجود دارد که کودک آن ها را در دهان خود بگذارد.

علاوه بر این باید اشاره کنیم که تمامی اسباب بازی هایی که در یک مهدکودک خوب در تهران مورداستفاده قرار می گیرند نیز باید به نوبه خود تمیز باشند. به همین دلیل هم توصیه ما این است که تمامی اسباب بازی ها را حداقل هفته ای یک بار به خوبی شست وشو دهند.

بهتر است که کف زمین بعضی از بخش های مورداستفاده بچه ها همچون تاب، سرسره و... از پوشش های ضربه گیر استفاده شود تا احتمال وارد شدن آسیب جسمی به کودک به حداقل ممکن برسد. در کنار این نیز حتماً توجه داشته باشید که در یک مهدکودک خوب باید به ازای هر کودک، حداقل یک وسیله بازی در حیاط وجود داشته باشد.

شرایط روانی و اجتماعی مربیان در مهدکودک

مسئله مهم دیگری که باید به آن اشاره کنیم ویژگی های روانی و اجتماعی مربی در مهدکودک است. به طور کلی باید بگوییم که ویژگی های روانی و اجتماعی مربیان در مهدکودک تأثیر مستقیمی در عملکرد بچه ها خواهند داشت. متأسفانه باید بگوییم که در بعضی از مهدکودک های کشور ما افرادی با سطح تحصیلی پایین و یا ناآگاه به مسائل روانی بچه ها به عنوان مربی بچه ها استخدام شده و مشغول به کار هستند.

باید به این موضوع توجه ویژه ای داشت که یک مربی مهدکودک خوب، علاوه بر سلامت روانی کامل باید حداقل واحد های درسی دانشگاهی در زمینه های روانشناسی عمومی، روانشناسی رشد، روانشناسی کودک و... را پشت سر گذاشته باشد تا بتواند در برخورد با کودک شما پیروز تر و درست تر رفتار کند. در کنار این باید حتماً اشاره کنیم که یک مربی مهدکودک خوب از نظر مهارت های اجتماعی مثل همدلی، کنترل خشم، خویشتن داری و... توانمندی بسیار بالایی داشته باشد.

تغذیه بچه ها در مهدکودک

نکته دیگری که می توان در میان ویژگی های یک مهدکودک خوب در تهران عنوان نمود توجه به تغذیه بچه ها است. به طور کلی باید بگوییم که در یک مهدکودک استاندارد، خوردن هله هوله توسط بچه ها کاملاً ممنوع است و به همین دلیل نیز میان وعده هایی همچون مواد غذایی مقوی و خانگی مثل نان، پنیر، گردو، شیر و عسل، شیر و خرما، انواع میوه و... تهیه و تأمین می شود؛ بنابراین حتماً توجه داشته باشید که در یک مهدکودک خوب در تهران به همراه داشتن انواع پفک، کیک، چیپس و مواد غذایی غیرمغذی کاملاً ممنوع خواهد بود. علاوه بر این باید دقت کنید که در یک مهدکودک خوب از ظروف یک بارمصرف باکیفیت برای تغذیه بچه ها استفاده شود و هم چنین آب آشامیدنی نیز کاملاً تصفیه شده و خنک باشد.

آموزش در مهدکودک

نکته نهایی که می توانیم به آن اشاره کنیم نحوه آموزش بچه ها در یک مهدکودک خوب در تهران است. به طور کلی باید بگوییم که بچه ها باید در مهدکودک خود آموزش هایی مناسب و البته کافی دریافت نمایند. سازمان بهزیستی کشور برای مهدکودک ها برنامه های مشخصی را آماده نموده و آن ها موظف هستند که بر اساس این برنامه ها پیش رفته و به آموزش بچه ها بپردازند.

به خاطر داشته باشید که در یک مهدکودک خوب در تهران مهارت های اجتماعی به صورت نسبی به بچه ها انتقال داده شده و توانایی های حفظ کردن شعر، شناختن رنگ ها، کشیدن نقاشی، ساخت کاردستی و... نیز آموزش داده می شود. با توجه به تمامی توضیحاتی که در این مطلب داده شد شما می توانید در انتخاب یک مهدکودک خوب در تهران پیروز تر و هوشمندانه تر عمل کنید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: برترین ها
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 31461

به "مهدکودک خوب در تهران چه ویژگی هایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهدکودک خوب در تهران چه ویژگی هایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید