مواردی که بچه ها نباید از کرونا بدانند

به گزارش بلاگ پو، یک روانشناس درباره بهداشت روانی بچه ها در مقابله با ویروس کرونا توضیحاتی داد.

مواردی که بچه ها نباید از کرونا بدانند

سمانه بهزادپور روانشناس و مشاور در گفت وگو با خبرنگار ، درباره بهداشت روانی بچه ها در مقابل ویروس کرونا اظهار کرد: بچه ها درک درستی از ویروس و انتقال بیماری ندارند.

این روانشناس بیان نمود: برای اطمینان از اینکه کودک ما نکات بهداشتی را رعایت کند در غالب نقاشی، شعر، داستان و نمایش به او آموزش دهیم و شکل ویروس را برای کودک بکشیم و راهکارهای پیشگیرانه را به کودک آموزش دهیم.

بهزادپور گفت: والدین اضطراب خود نباید به کودک منتقل و مدام در خانه درباره این مسئله صحبت نمایند، چراکه این نگرانی به کودک منتقل می گردد و بچه ها تحمل این حجم از فشار روانی را ندارند.

وی با بیان اینکه والدین در وهله اول باید آرامش خود را حفظ نمایند، اضافه کرد: والدین در کنار رعایت موارد بهداشتی و آموزش آن به بچه ها خیلی درباره این بیماری اغراق ننمایند.

این روانشناس درباره بچه های که در چنین موقعیتی دچار اضطراب شده اند، گفت: والدین نباید ترس کودک را انکار نمایند چراکه این ترس کودک واقعی است و انکار ترس توسط والدین کمکی به کودک نمی کند پس والدین باید هیجانات فرزندشان را تنظیم نمایند.

بهزادپور اضافه کرد: والدین زمانی که می بینند کودک ترسیده او را در آغوش بگیرند و نوازش نمایند این را بگویند؛ عزیزم تو ترسیدی و این را به فرزندانشان منتقل نمایند که من احساسات تو را درک میکنم اما در کنار هم هستیم و از هم مراقبت میکنیم هر اتفاقی بیفتد ما در کنار تو هستیم.

وی اعلام نمود: والدین با روش های بچه هاه ویروس و راهکارهای پیشگیرانه را به کودک شرح دهند و این اطمینان را به کودک دهند که اگر اصول بهداشتی را رعایت کنیم هیچ اتفاقی رخ نمی دهد و اگر هم مبتلا شویم به احتمال زیاد سلامتیمان را به دست خواهیم آورد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 21320

به "مواردی که بچه ها نباید از کرونا بدانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواردی که بچه ها نباید از کرونا بدانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید