نیسان وانت از چرخه فراوری خارج می گردد، مصوبه ارتقای استاندارد خودروها اجرایی شده است

به گزارش بلاگ پو، دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای خودرویی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به چرایی صدور مجوز برای شماره گذاری بعضی خودروهای یورو4 گفت: طی امسال بعضی مجوزهای مشروط برای شماره گذاری خودروهای یورو4 صادر شده است که تنها حدود پنج درصد از خودروهای تولیدی امسال را شامل می گردد بنابراین مصوبه ارتقای استاندارد خودروها به یورو5 در کشور اجرایی شده است.

نیسان وانت از چرخه فراوری خارج می گردد، مصوبه ارتقای استاندارد خودروها اجرایی شده است

به گزارش خبرنگاران، بر اساس قانون هوای پاک قرار بود از ابتدای سال 1398 فروش خودروهای یورو4 ممنوع گردد و خودروسازان پیش از اقدام به فروش نسبت به دریافت مجوزهای آلایندگی و استانداردهای یورو5 اقدام نمایند اما بنابر درخواست خودروسازان اجرای این قانون تا سال 1399 به تعویق افتاد و قرار شد که استاندارد یورو5 از ابتدای امسال اجباری گردد این درحالیست که امسال نیز برخلاف قانون هوای پاک تعدادی خودروی یورو4 مجوز شماره گذاری گرفته اند.

بهزاد اشجعی - دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای خودرویی سازمان حفاظت محیط زیست - در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از خودروهایی که نتوانسته بود به استاندارد آلایندگی یورو5 برسد نیسان وانت است. به همین دلیل قرار شد که خودروساز به تعهدات خود برای تحویل خودرو به کسانی که از قبل ثبت نام نموده بودند، عمل کند و خودروهایی که از این محصول در سال گذشته فراوری شده بود، به دست مردم برسد. از این رو مجوز شماره گذاری برای تعدادی از خودروهای نیسان وانت صادر شد.

وی ادامه داد: در مقابل شرکت سایپا نیز به سازمان حفاظت محیط زیست تعهد داد که تا آخر امسال فراوری نیسان وانت را متوقف و طی چند ماه آینده به جامانده محصولات خود را شماره گذاری کند.

دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای خودرویی سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به این پرسش خبرنگاران که این سازمان علاوه بر نیسان وانت، با شماره گذاری چه مدل خودروهای دیگری بر اساس استاندارد یورو4 موافقت نموده است، شرح داد: برای حدود 3600 دستگاه از خودروهای رنو نیز تا آخر آذر ماه مجوز شماره گذاری صادر شده بود اما قرار شد که پس از آذر ماه فراوری و شماره گذاری این محصولات تا زمان ارتقای استاندارد به یورو5 متوقف گردد.

به گفته اشجعی بر اساس مصوبه هیات دولت تعدادی تاکسی یورو4 نیز از خرداد تا آخر مهر ماه بر اساس استانداردهای یورو4 شماره گذاری شدند.

وی با اشاره به اینکه درمجموع تعداد خودروهایی که امسال با استاندارد یورو4 شماره گذاری می شوند حدود 50 هزار دستگاه است، توضیح داد: پیش بینی می گردد که فراوری امسال خودروسازان در کشور حدود یک میلیون دستگاه خودرو باشد که از این تعداد تنها حدود پنج درصد استاندارد یورو4 دارند.

دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای خودرویی سازمان حفاظت محیط زیست در انتها با تاکید بر اینکه این یعنی مصوبه ارتقای استاندارد خودروها به یورو5 در کشور طی امسال اجرایی شده است، اظهار کرد: از این رو تنها تعدادی خودروی یورو4 که خودروسازان نتوانسته بودند در موعد زمانی تعیین به تعهدات خود عمل نمایند و آن ها را تحویل دهند، براساس استانداردهای گذشته طی امسال وارد چرخه شدند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 40408

به "نیسان وانت از چرخه فراوری خارج می گردد، مصوبه ارتقای استاندارد خودروها اجرایی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیسان وانت از چرخه فراوری خارج می گردد، مصوبه ارتقای استاندارد خودروها اجرایی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید