هر یک بار که پیر می شوید کل اطلاعات موبایلتان در خطر سرقت است ، رونق مجدد اپلیکیشن دزد در اینستاگرام

به گزارش بلاگ پو، این روزها بسیاری از کاربران اینستاگرامی در چالش پیر شدن چهره خود شرکت می نمایند. چالشی که به وسیله اپلیکیشن FaceApp انجام می گردد و در نتیجه از دید بسیاری از کارشناسان از امنیت لازم برخوردار نیست. اگر فراموش نموده اید چرا این اپلیکیشن خطرناک است کافیست ادامه این خبر را دنبال کنید.

هر یک بار که پیر می شوید کل اطلاعات موبایلتان در خطر سرقت است ، رونق مجدد اپلیکیشن دزد در اینستاگرام

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، نام FaceApp که می آید بسیاری از افراد به یاد فیلترهای مختلف روی عکس های خود میفتند اما شاید اغلب این افراد آگاه نباشند که این اپلیکیشن از بدنام ترین اپلیکیشن ها در حوزه حفظ حریم خصوصی کاربران است.

FaceApp، یک برنامه مبتنی بر سرورهای روسیه است که فیلترها را روی عکسها اعمال می نماید، این اپلیکیشن مدت ها در سایه بود اما این هفته و به لطف توجه کاربران اینستاگرامی بسیار محبوب شده است. این برنامه ابتدا در سال 2017 محبوب شد، آن روزها این فیلتر مردها را زن و زن ها را مرد یا بزرگسالان را کودک می کرد. با این حال تب و تاب استفاده از این برنامه به سرعت خاموش شد، به ویژه پس از آن که اعلام شد برنامه مذکور به شدت نا ایمن و نامعتبر است.

اکنون پژوهش های جدید نشان می دهد که FaceApp نا ایمن است و عکسهای کاربران را برای مدتی نامشخص روی سرورهای خود ذخیره می نماید. اما اجازه دهید کمی منصف باشیم این روزها بسیاری از برنامه های گوشی های هوشمند رفتاری مشابه دارند. به خصوص برنامه های ویرایش تصویر و ویدئو. برای استفاده از برنامه مذکور، کاربران وارد آلبوم خود می شوند و تصویر مورد نظر خود را برای دریافت فیلتر آپلود می نمایند. این روشی غیر معمول نیست. با این حال تصاویر برای ادیت وارد سرورهای شرکت پشتیبان این اپلیکیشن می شوند؛ موضوعی که حتی بسیاری از کاربران از آن آگاه نیستند.

از لحاظ نظری، FaceApp می تواند این عکس ها را بر روی سیستم خود ذخیره کندد، اما یاروسلاو گونچاروف، مدیر اجرایی سابق Yandex و مدیر عامل شرکتی روسی که این برنامه را ایجاد نموده است می گوید که عکس های آپلود شده در برنامه ادیت ابتدا در سرورهای شرکت ذخیره می شوند و بعد مدت کوتاهی حذف شوند. اما این ادعا قابل پیگیری نیست و ما نمی دانیم که آیا FaceApp اطلاعات عکس را حذف می نماید یا خبر.

شاید علت شک بسیاری از کاربران و کارشناسان به این برنامه را محدود بودن دسترسی کاربر به سرور اصلی دانست. برای مثال کاربر هیچوقت نمیفهمد اطلاعاتش چه زمانی پاک می گردد یا اصلا پاک می گردد یا نه. درواقع هیچ گزینه ای برای پاک کردن اطلاعات وجود ندارد.

یکی دیگر از مسائل مربوط به حریم خصوصی که توجه مردم را به خود جلب نموده است این است که سیاست حفظ حریم خصوصی این شرکت شامل چند خط است که به شرکت اجازه می دهد تا از نامهای کاربری و موارد مشابه برای اهداف تجاری استفاده کند. الیزابت پاتس وینستین حقوقدان امور سایبری معتقد است این موضوع با قوانین حفاظت از داده های کاربران سازگار نیست.

با همه این حرف ها کاربران این روزها به شدت سرگرم این اپلیکیشن هستند و مدتی طول می کشد تا از تب و تاب استفاده از آن فارغ شوند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: انتخاب
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9107

به "هر یک بار که پیر می شوید کل اطلاعات موبایلتان در خطر سرقت است ، رونق مجدد اپلیکیشن دزد در اینستاگرام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر یک بار که پیر می شوید کل اطلاعات موبایلتان در خطر سرقت است ، رونق مجدد اپلیکیشن دزد در اینستاگرام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید