هشدار پوتین به ترامپ درباره توسعه موشک های اتمی

به گزارش بلاگ پو، رئیس جمهور روسیه با هشدار به دونالد ترامپ، گفت بهتر است برای اجتناب از بروز ناآرامی ها، گفت وگوهای جدید تسلیحاتی دوجانبه صورت گیرد.

هشدار پوتین به ترامپ درباره توسعه موشک های اتمی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رئیس جمهور روسیه عصر دوشنبه به وقت تهران از تمایل به انجام گفت وگوهای جدید تسلیحاتی با آمریکا، پس از خروج این کشور از معاهده منع موشک های کوتاه برد و میان برد اتمی اطلاع داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در این زمینه اظهار داشته که انجام گفت وگوهای جدید با آمریکا مانع از هرج و مرج خواهد شد.

بر اساس این گزارش، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا آدینه گذشته از خروج رسمی این کشور از معاهده منع موشک های هسته ای میان برد موسوم به INF اطلاع داد. پامپئو در صفحه شخصی توییتر خود با تکرار ادعای عدم پایبندی روسیه به این معاهده، نوشت: در تاریخ دوم فوریه 2019، ایالات متحده به روسیه 6 ماه فرصت داد تا به پایبندی به معاهده من موشک های هسته ای میان برد بازگردد. روسیه مخالفت کرد، پس این توافق امروز خاتمه می یابد. (جزئیات بیشتر)

این در حالی است که وزارت خارجه روسیه نیز همان روز خاطرنشان کرد خروج آمریکا از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد اشتباه بزرگی است. (جزئیات بیشتر)

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پوتین همچنین اظهار داشته که خروج آمریکا از معاهده موشک های کوتاه برد و میان برد وضعیت را بغرنج نموده و روسیه نمی تواند این مسئله را نادیده بگیرد.

خبرگزاری رویترز نیز در این زمینه گزارش کرد که پوتین هشدار داده در صورت توسعه موشک های کوتاه برد و میان برد از سوی آمریکا، مسکو نیز مجبور به انجام چنین کاری خواهد شد.

به گزارش رویترز، پوتین در سخنان دوشنبه خود واشنگتن را مقصر موارد پیش آمده در زمینه معاهده موشک های کوتاه برد و میان برد اتمی برشمرد.

پیمان منع موشک های هسته ای میان برد، آمریکا و روسیه را از تملک، فراوری یا پرتاب آزمایشی موشک های زمین پایه میان برد (1000 - 5000 کیلومتر) و کوتاه بردتر (100-500 کیلومتر) منع می نماید. این پیمان در دهه هشتاد میلادی و در دوران ریاست جمهوری رونالد ریگان و میخائیل گورباچف روسای جمهوری وقت آمریکا و شوروی سابق منعقد شد. واشنگتن اما بارها روسیه را به نقض این معاهده متهم نموده، اما روسیه تمامی اتهامات را رد می نماید.

انتهای پیغام/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9867

به "هشدار پوتین به ترامپ درباره توسعه موشک های اتمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار پوتین به ترامپ درباره توسعه موشک های اتمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید