همایش کار آفرینی و توانمند سازی زنان در شهرستان بانه برگزار گردید

به گزارش بلاگ پو، همایش کار آفرینی و توانمند سازی زنان در دانشگاه علمی کاربردی شهرستان بانه با حضور مسئولان و کارشناسان حوزه صنایع دستی برگزار گردید.

همایش کار آفرینی و توانمند سازی زنان در شهرستان بانه برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان؛ همایش کار آفرینی و توانمند سازی زنان با حضور رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه، روسای ادارت منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، جهاد دانشگاهی، شهرداری، دانشگاه ها، شورای شهر شهرستان بانه و تعدادی از کارشناسان حوزه صنایع دستی و شرکت کنندگان در این همایش، برگزار گردید.

سعدالله رحیمی خواه معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان کردستان گفت: از اهداف بخش صنایع دستی اداره میراث فرهنگی شهرستان بانه، آموزش دانشجویان و کسب مهارت در رشته های صنایع دستی در حین تحصیل و همچنین حمایت از زنان حاشیه نشین و برگزاری کلاس های صنایع دستی است.

او گفت: این همایش با یاری و همکاری دانشگاه عملی کاربردی شهرستان بانه در حوزه کارآفرینی، توانمند سازی و گسترش حرفه های خانگی برگزار گردید.

او با اشاره به این که دو حوزه صنایع دستی و گردشگری به همدیگر وابسته هستند، اعلام کرد: اشتغالی که در این دو حوزه صورت می گیرد مانند فعالیت در فراوری وسایل صنایع دستی در محیط خانه، اقامتگاه های بومگردی و تهیه غذاهای سنتی می تواند باعث ایجاد کسب درآمد برای بانوان خلاق و کارآفرین باشد.

رحیمی خواه اضافه نمود: در این همایش دختران خردسالی با لباس کُردی که توسط فراگیران رشته دوخت، طراحی و تزئین لباس محلی دوخته شده بود، حاضر شدند و همچنین در سرانجام از 8 نفر از بانوان خلاق و کارآفرین در حوزه صنایع دستی تجلیل شد.

او گفت: حوزه صنایع دستی شهرستان بانه به علاقه مندان این حوزه آموزش خواهد داد و کارت و پروانه کسب برایشان صادر خواهد شد که می توانند از تسهیلات کم بهره نیز بهره مند شوند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 4002

به "همایش کار آفرینی و توانمند سازی زنان در شهرستان بانه برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش کار آفرینی و توانمند سازی زنان در شهرستان بانه برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید