وجود 320 واحد تولیدی با پیشرفت فیزیکی 60 درصد در خوزستان

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، رضا رحمانی عصر امروز در مراسم بهره بر داری یک طرح صنعتی در خوزستان اظهار کرد: تمام سرمایه گذاری ها در حوزه فراوری MDF در راستای تأمین هزینه مردم و با توجه به رایج شدن بحث شهرنشینی بیشتر شده است.

وجود 320 واحد تولیدی با پیشرفت فیزیکی 60 درصد در خوزستان

وی با بیان اینکه در حال حاضر در فراوری ورق MDF رتبه 21 را داریم، اعلام کرد: طبق برنامه ریزی ها بنا داریم تا سال 1404 در فراوری این محصول به رتبه 12 در این حوزه برسیم.

رحمانی اعلام کرد: در سال 96 فراوری MDF خام نسبت به سال 95 حدود 36 درصد رشد داشته است اما به رغم این، بیش از 40 درصد مصرف MDF در کشور وارداتی بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت توضیح داد: توجه به استقبال از بازار مصرف، از احداث کارخانه فراوری MDF در کشور استقبال می گردد و واردات آن جزء کالاهای ممنوعه قرار گرفته و علاوه بر این سود بازرگانی در خصوص تهیه مواد اولیه مورد احتیاج MDF حذف شده است.

رحمانی گفت: یکی از اصلی ترین مشکل های صنعت MDF، فراوری چوب است که برای حل این مشکل بحث کاشت درختان مورد احتیاج این صنعت ورود نموده ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر دوهزار و 150 واحد با 22 هزار میلیارد تومان با یک صد هزار فرصت شغلی در خوزستان وجود دارد.

رحمانی توضیح داد: در خوزستان 808 واحد فراوریی با پیشرفت فیزیکی بیش از 20 درصد با سرمایه گذاری 27 هزار و 700 میلیارد تومان و فرصت اشتغالزایی 43 هزار و 400 نفر درحال احداث است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت توضیح داد: 320 واحد فراوریی از این تعداد دارای پیشرفت فیزیکی 60 درصدی هستند که اتمام آنها جزء اولویت های دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت است و تمامی امکانات باید فراهم شوند تا این واحدها تا انتها دولت دوازدهم مورد بهره برداری قرار گیرند.

وی گفت: برای راه اندازی این واحدها 18 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که 20 هزار فرصت شغلی ایجاد خواهند کرد.

رحمانی با بیان اینکه سال گذشته در کشور حدود 6 هزار واحد فراوریی راه اندازی شد، اظهار کرد: واحدهای فراوریی با پیشرفت بالای 60 درصد جزء پروژه های اقتصاد مقاومتی هستند و باید از همه ظرفیت های استان برای اجرای این پروژه ها استفاده کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: متاسفانه به رغم تخصیص اعتبار و ابلاغ بسته حمایتی از سوی دولت، برخی منابع در استان هنوز جذب نشده اند. بانک ها در استان خوزستان مانع ایجاد نکنند.

رحمانی تأکید کرد: بانک ها تا کنون همکاری خوبی داشتند اما اگر مسئله ای وجود داشت به استاندار مراجعه کنید و ما نیز پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: سال جاری برای رونق اقتصادی، اشتغال روستایی، اشتغال پایدار و تبصره 18 چند ردیف بودجه ابلاغ شده است و تمامی این ظرفیت ها در راستای تکمیل طرح های با پیشرفت 60 درصدی استفاده می گردد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: در حال حاضر در زنجیره فولاد یک صد میلیون تن پروژه در دست اجرا داریم و فراوری فولاد ما 2.5 برابر احتیاج کشور است.

رحمانی اذعان کرد: سال گذشته 4.5 میلیون تن صادرات فولاد داشتیم و در هفت ماهه اول یک میلیارد و 600 میلیون دلار محصولات فولادی صادر شد.

وی اعلام کرد: انتظار دولت این است که واحد های فولاد سازی در ارز آوری برای کشور اثرگذار باشند؛ البته عملکرد فولاد خوزستان در این زمینه خوب بود.

رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حوزه معدن باید در تمامی زمینه های مورد توجه قرار گیرد. در دوره جدید کوشش خواهیم داشت نقطه عطفی در حوزه معادن و واحدهای صنعتی معدنی ایجاد کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت توضیح داد: بخش خصوصی باید در زمینه جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی و حتی ورود فن آوری های نوین فعال باشد.

وی با بیان اینکه خوزستان در این حرکت ها پیشتاز است، گفت: با توجه به ظرفیت های مرزی و دریایی، این استان شرایط خوبی در زمینه صادرات دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2841

به "وجود 320 واحد تولیدی با پیشرفت فیزیکی 60 درصد در خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود 320 واحد تولیدی با پیشرفت فیزیکی 60 درصد در خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید